ירידות שערים בסיום המסחר בבורסה; חלל צנחה בכ-9%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט ■ הערכות: דוח תעסוקה טוב מהתחזיות יטה את הכף באופן משמעותי להעלאת ריבית כבר בספטמבר ■ פז יורדת ב-2.5% במחזור גדול

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ה') בירידות שערים לאחר פתיחה חיובית, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

דריכות שיא נרשמת בשווקים לקראת נתוני התעסוקה בארה"ב שיפורסמו מחר. בשוק מעריכים כי נתונים חיוביים עשויים להכריע את הכף לטובת העלאת ריבית כבר בחודש ספטמבר. החוזים העתידיים על הריבית משקפים כעת סיכוי של כ-24% להעלאת ריבית בספטמבר וכ-45% להעלאה בדצמבר.

קונצנזוס האנליסטים בשוק מצביע על תוספת של כ-186 אלף משרות בחודש אוגוסט, בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת ב-0.1% ל-4.8%. ביוני וביולי, נזכיר, נוספו למשק האמריקאי 292 אלף משרות ו-255 אלף משרות בהתאמה

איתותים לכך שהפד מוכן להעלות את הריביות פעם נוספת השנה התקבלו בכנס הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול בשבוע שעבר.נגידת הפד ג'נט ילן אמרה בנאום שנשאה בכנס כי השיפור בכלכלת ארה"ב מעלה את הסיכויים להעלאת ריבית. עם זאת, הנאום של ילן היה עמום ורק סגנה סטנלי פישר אמר באופן חד משמעי שגם האפשרות להעלאת ריבית בספטמבר עדיין על השולחן וכי יש מקום לשתי העלאות ריבית השנה, בהתאם לתחזית של הפד.

הסיפור של היום הרווחיות החריגה של פזגז והשפעתה על פז אולם לקראת סיום המסחר בבורסה החלו להגיע הדיווחים על פיצוץ בטיל שאמור לשגר את לוויין החלל עמוס 6 של חלל תקשורת . בתגובה החלה המניה לצלול וסיימה בסופו של דבר בירידות של כ-9%. אגרות החוב של החברה ירדו, אף הן, בשיעורים חדים.

זוהר לוי, בעל השליטה בחברת סאמיט  שמחזיקה בכ-20% במניות כלכלית ירושלים , מנסה לעקוף את חוק הריכוזיות ומציע לרכוש את השליטה (כ-40%) בחברה הבת של כלכלית, מבני תעשייה , תמורת 600 מיליון שקל. בתגובה לדיווח, טיפסה אתמול מניית מבני תעשייה.

פז נפט  שבשליטת איש העסקים צדיק בינו, ריכזה היום עניין על רקע הכתבה שפורסמה אמש ב"גלובס" בה נחשפה חלקה של פזגז בתוצאות הכוללות של החברה. שוק הגז הביתי נכנס לתחרות ופזגז עשויה להיפגע ממנו. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]