רשמי: סמסונג עצרה את מכירת הנוט 7 ומחזירה את כל המכשירים

המשבר שפוקד את ענקית הסלולר הדרום-קוריאנית גדול יותר ממה שהיא חשבה בהתחלה ■ אחרי חקירה פנימית שביצעה החברה הוחלט להחזיר את כל המכשירים ולעצור את המכירה

סמסונג / צילום: צחי הופמן
סמסונג / צילום: צחי הופמן

אתמול (ה') ספגה חברת סמסונג מכה קשה כשהתברר כי סוללת פאבלט הדגל שלה, הגלקסי נוט 7, אינה תקינה ושמכשירים החלו להתפוצץ בצורה קיצונית. אחרי שהחברה הודיעה אתמול כי היא שוקלת להחזיר מוצרים (ריקול), התברר לאחר חקירה פנימית שמדובר בתקלה רצינית ובמסיבת עיתונאים שקיימה החברה היא הודיעה על עצירת מכירת המכשיר ברחבי העולם והורדתו מהמדפים, במקביל להחזרת המכשירים מלקוחות תשכבר קנו.

סמסונג דיווחה כי 35 מכשירים התלקחו ברחבי העולם עד כה ותחליף את ה-Note 7 במכשיר חדש ללא קשר מהיכן הוא נקנה, העיקר שלא יהיו משתמשים שיסתובבו עם המכשיר. המכשיר החל להימכר כבר לפני שבועיים בדרום קוריאה והשבוע הפסיקה סמסונג את המשלוחים. על רקע הפסקת המשלוחים גם סמסונג ישראל הודיעה אתמול כי השקת המכשיר בישראל, שתוכננה ליום שלישי הקרוב, תדחה למועד לא ידוע.

בסמסונג אומרים שהם מעוניינים לבצע עוד בדיקות בקרת איכות ובעקבות הפרשה החלה מניית סמסונג לצלול. עד כה צנח ערכה של החברה ב-7 מיליארד דולר וזה לא היה יכול לקרות לה בזמן גרוע יותר. גם LG וגם אפל ישיקו השבוע שני מכשירי דגל. LG את ה-V20 היוקרתי ואפל את האייפון 7 שרבים כל כך מצפים לו.

הגלקסי נוט 7 הושק ב-2 באוגוסט והוא מגיע עם סוללה בנפח 3,500 מיליאמפר-שעה - נפח גדול יחסית המספק חשמל גם למסך גדול. זו גם הסיבה שמכשירים רבים סובלים מבעיית התחממות, שהייתה מוכרת בגלקסי S6 ונפתרה בדגם האחרון, גלקסי S7.

 

ברשת ניתן למצוא תמונות רבות של הנוט 7 שרוף ויש יותר מ-35 דיווחים מלקוחות שרכשו אותו ומספרים כיצד הוא התלקח. "חזרתי הביתה מהעבודה, חיברתי את הטלפון למטען וזמן קצר לפני שרציתי להוציא אותו מהמטען, הוא עלה באש", סיפר אחד המשתמשים ברשת שקיבל זיכוי על המכשיר. "הטלפון חדש לגמרי והוא עוד לא בן שבועיים, תיזהרו. כולם משבחים את הנוט 7 אבל נראה שהוא עלול להתלקח" אמר.

אחד מבכירי סמסונג סיפר אמש ליונהפ, סוכנות ידיעות דרום-קוריאנית כי התקלה אכן קשורה לסוללה. לדבריו, בסמסונג מעריכים כי מספר מכשירי הנוט 7 הכוללים את הבעיה הוא פחות מ-0.1 אחוזים מהמוצרים שנמצאים כבר בשוק וכי בסמסונג דנים עם מפעילות סלולריות כמו Verizon ושותפים נוספים כיצד לפתור את הבעיה. בנוסף, דיווחה SK Telecom, מפעילת הסלולר הגדולה ביותר בדרום קוריאה כי 400,000 מכשירים היו צפויים להימכר עד כה במדינה.