נעילה מעורבת באירופה; עליות הנפט נבלמו

הנפט בירידה קלה לאחר שעלה אתמול בחדות בעקבות הצהרת סעודיה ורוסיה ■ אסיה ננעלה, במגמה מעורבת גם היא ■ מספר רכישות ענק באירופה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

הבורסות באירופה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל ה"לייבור דיי". החוזים העתידיים בניו-יורק מאותתים כעת על פתיחה חיובית.

 

 באירופה מתכוננים לפגישת הבנק המרכזי של היבשת, שתתקיים ביום חמישי הקרוב. נגיד הבנק, מריו דראגי צפוי להשאיר את הריבית הנמוכה על כנה ואולי לספק רמזים אודות תוכנית תמריצים אפשרית, זאת לאור התוצאות הכלכליות המאכזבות ביבשת, שכוללות בין היתר אינפלציה נמוכה מהמצופה.

הנפט ממשיך לרכז עניין לאחר שאתמול הצהירו בוועידת ה-G-20 מנהיגי סעודיה ורוסיה כי ישתפו פעולה ביניהן במטרה לייצב את מחירי הנפט  ולהגביל את התפוקה. עם זאת, גורמים בשוק מעריכים שההצהרה שהקפיצה תחילה את הנפט ביותר מ-4% הייתה רק בבחינת "מס שפתיים" שנועד להרגיע את השווקים. היום הנפט מסוג ברנט מציג ירידה קלה של כ-0.5%.

סופטבנק   היפני השלים היום את רכישת חברת השבבים ARM תמורת 31 מיליארד דולר. בעקבות השלמת העסקה, תימחק היום מניית ARM מהמסחר בבורסת לונדון.

חברת התרופות הגרמנית באייר  שיפרה את הצעתה לרכש חברת הדשנים מונסנטו . ההצעה עומדת כעת על סכום של כ-65 מיליארד דולר, המשקף מחיר של 127.5 דולר למניה. יצרנית הדשנים האמריקנית נחשבת למונופול בשווקים רבים, וזרעיה המהונדסים גנטית מהווים כיום את רוב יבולי הסויה והתירס הגדלים בארה"ב.

עסקה נוספת העומדת על הפרק היא רכישתן של חברות Arcam השוודית ו-SLM הגרמנית, העוסקות בהדפסה תלת-מימדית, ע"י תאגיד הענק האמריקני GE. הרכישה, שאמורה להתבצע בסכום כולל של 1.4 מיליארד דולר עבור שתי החברות, אמורה לחזק את מעמדה של GE בעולם התעשייה הדיגיטלית, לפי מנכ"ל התאגיד ג'ף אימלט.

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת.

 

ועידת ה-G-20 שמכנסת בסין את הכלכלות החזקות בעולם, נמשכת גם היום. אתמול, בפתיחת הוועידה, הזהיר נשיא סין מפני הסכנה שאורבת לכלכלה הגלובלית.  "הכלכלה הגלובלית מאוימת על ידי הפרוטקציוניזם בשווקים הפיננסיים ורמת מינוף גבוהה", הזהיר שי ג'ינגפינג. לדבריו, "מנועי צמיחה של הטכנולוגיה מהעבר מתפוגגים בהדרגה, בעוד סבב חדש של מהפכה טכנולוגית ותעשייתית טרם צבר תאוצה". בתוך כך,  מנהיגי 20 הכלכלות החזקות בעולם התחייבו לבחון צעדים חדשים לעידוד הצמיחה, מעבר למדיניות הריבית האפסית של הבנקים המרכזיים.

ענקית הספנות הקוריאנית האנג'ין, שנמצאת בהליכי פשיטת רגל, עשויה לקבל סיוע ממשלת דרום קוריאה בהיקף של 91 מיליון דולר, כך לפי דיווח ב"רויטרס".

מניות האנרגיה ביבשת, ביניהן וודסייד  וסאנטוס  בלטו במסחר על רקע התנודתיות במחירי הנפט.