המסחר בת"א ננעל בעליות שערים; נבידאה זינקה עוד 34%

מגמה חיובית בבורסות אירופה; יציבות בוול סטריט ■ נבידאה מוכרת את הזכויות על מוצר הדגל שלה ■ מדריך מס על הבורסה (ואיך לקבל החזר?)

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א נסגרה היום (ד') בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית באירופה ובמחירי הנפט, ועל רקע פתיחה יציבה בוול סטריט. הספקולציות לגבי המדיניות המוניטרית בארה"ב, אירופה ויפן המשיכו לעמוד במוקד המסחר. 

 

אתמול פורסם בארה"ב מדד ה-ISM שרשם קריאה נמוכה מהצפי אך הצביע על התרחבות בפעילות הכלכלית. המשקיעים מקבלים כמעט כל נתון פושר או מאכזב, דוגמת דוח התעסוקה לחודש אוגוסט שפורסם ביום שישי, כחדשות חיוביות זאת שכן נתונים שליליים מגדילים את הסיכוי לכך שהפד ידחה את העלאת הריבית בפגישה הקרובה ב-21 בספטמבר.

הנתונים הפושרים שפורסמו בארה"ב הורידו את הסיכויים להעלאת ריבית החודש, והחוזים על הריבית משקפים סיכוי של כ-15% בלבד לכך שהפד יפעל בפגישה הקרובה. זאת לעומת סיכוי של 21% אתמול. הירידה בציפיות להעלאת ריבית החודש גררו תנודות חדות בשוק המט"ח בעוד הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המובילים וגם מול השקל. היום הדולר מתחזק קלות מול השקל ונסחר סביב 3.77 שקלים.

באירופה יתכנס מחר הבנק המרכזי לקבוע את המדיניות המוניטרית ורבים מעריכים שנגיד הבנק מריו דראגי ירחיב את תוכנית רכישות האג"ח מעבר למועד המקורי במארס 2017. ברקע להחלטה, הצמיחה הפושרת והאינפלציה שמתקשה להתרומם.

הנפט  ממשיך היום להיסחר בעליות, לאחר שרוסיה וסעודיה הצהירו בתחילת השבוע כי הן מקדמות שת"פ בעניין הגבלת התפוקה. היום דווח כי איראן מעריכה שמחירי הנפט יגיעו לנקודת איזון בתחילת 2017.

המניות והאג"ח של כלכלית ירושלים  ומבני תעשייה  המשיכו לבלוט במסחר לאחר שריכזו מחזורים גבוהים בימים האחרונים. זאת על רקע החלטת ביהמ"ש אתמול שלא להעניק לאליעזר פישמן צו זמני לכינוס נכסים, עד לדיון על כינוס נכסים קבוע שיתקיים בסוף החודש. בתוך כך חברת הנדל"ן מירלנד, מקבוצת כלכלית ירושלים, מתקרבת להשלמת הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח שלה בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, המשקף תספורת של כ-80%.

חברת התרופות נבידאה  ממשיכה לרכז עניין. אתמול זינקה מניית החברה ביותר מ-50% לאחר שהודיעה על מזכר הבנות למכירת המוצר המוביל שלה, lymphoseek, תמורת המכירה תקבל נבידאה 80 מיליון דולר. היום המשיכה המניה במגמה כשעלתה כ-34% נוספים.