עוד המלצה למיילן: "הירידה בעקבות סקנדל האפיפן מוגזמת"

לדברי האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים, יש פוטנציאל אפסייד ברכישת מדה ובשיפור הממשל התאגידי במיילן

חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה
חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה

הצרות בחברת התרופות מיילן  נערמות, אך מחיר המניה נראה כמו תחתית - כך סבור האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים ברוקראז', שהתחיל לסקר את מניית מיילן בהמלצת "תשואת יתר". מחיר היעד שהוא נוקב למניה הוא 50 דולר, פרמיה של 24% על מחיר המניה הנוכחי. מיילן נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 21.6 מיליארד דולר.

"לצד הזימון הצפוי לקונגרס, החששות מרפורמה, הבעייתיות בממשל התאגידי ופוטנציאל הלחץ ממימוש אחזקותיה של טבע - לאחר ירידה של 19% בחודש, אנו סבורים שהסיכון במניה מוגבל וכי התמחור הנוכחי מספק הזדמנות כניסה נוחה", כותב קרייזמן.

בין הסיכונים שקרייזמן מציין, "מיילן צריכה להוכיח שאין לה אחות בשם Valeant". חברת התרופות וליאנט, לדבריו, היא "חברה בעמדה מפוקפקת שאיבדה את אמון השוק. אנו מכירים בנקודות דמיון מטרידות באופן התנהלות החברות (ממשל תאגידי בעייתי, חוסר שקיפות), אך מדגישים הבדל מובהק באיכות הניהול העסקי שהציב את מיילן בראש סקטור הגנריקה".

סיכון אחר נוגע כמובן לתרופה המקורית של מיילן, EpiPen, זריקה לטיפול באלרגיות חריפות שעלתה לכותרות בשל העלאות המחיר הגבוהות שביצעה החברה. זאת, לצד רפורמת הבריאות בארה"ב. להערכת קרייזמן, שווי האפיפן הוא 3 דולר למניה וחשיפת הגנריקה לרפורמה היא נמוכה. סיכון נוסף הוא האפשרות (הצפויה) שטבע תמכור את המניות שהיא מחזיקה במיילן (4.2%) שאותן היא רכשה בשנה שעברה כחלק מניסיון ההשתלטות על החברה, שלבסוף נזנח.

מנגד, מצביע קרייזמן על כמה הזדמנויות: האינטגרציה של חברת מדה שנרכשה על-ידי מיילן לאחרונה - "אנו מתרשמים שהשוק לא השתכנע מפוטנציאל הרכישה. לאור הציפיות הנמוכות, אנו רואים אפסייד אפשרי בתסריט של אינטגרציה מוצלחת", הוא כותב. עוד הזדמנות היא בהשקות של Advair, קופקסון וביוסימילר, וכן "שינויים בממשל התאגידי עשויים להציף אפסייד מיידי", משום שלדבריו יישור קו עם כללי ממשל תאגידי סטנדרטיים עשוי לסייע בשיקום המוניטין וחזרת משקיעי ערך למניית מיילן.

בכל הקשור לרפורמת הבריאות בארה"ב, קרייזמן סבור שהחדשות הרעות הן שמיילן נפגעת מהרפורמה שבדרך, אך החדשות הטובות הן שמרבית הפגיעה כבר מגולמת במחיר המניה. "להבנתנו, החברה התנהלה באופן אחראי בשנים האחרונות בכל הקשור לקביעת מדיניות מחירים בפעילות הגנרית, מהות עסקיה", הוא כותב. "במבט קדימה, אנחנו לא רואים פוטנציאל לפגיעה משמעותית בעסקי הגנריקה. אלא שבניגוד להתנהלות בגנריקה, הסקנדל סביב האפיפן הפך את מיילן לאחת מחברות התרופות המושמצות והמזוהות ביותר עם תחלואי מערכת הבריאות האמריקאית. הירידה של כ-20% במניה מאז התפוצצה הפרשה נראית לנו מוגזמת ואינה משקפת את שווי התרופה מבחינה כלכלית".