דרמה בשוק הטלוויזיה: הוט קרובה להסכם תוכן עם HBO

מתחת לרדאר של פרטנר שניהלה עם HBO מו"מ ארוך, עשויה הוט לגנוב הסכם תוכן חשוב שאמור היה לסייע לפרטנר להיכנס לשוק ■ פרטנר תטען למו"מ שלא בתום לב ולעוולה מסחרית

הדרמה בשוק התוכן בשיאה: חברת הוט נמצאת בישורת האחרונה של המו"מ להסכם תוכן עם חברת HBO, כך נודע ל"גלובס". בכך, עשויה הוט לסכל את התוכנית של פרטנר לחתום עם HBO, הסכם ארוך טווח ובבלעדיות.

ככל הידוע ההסכם של HBO עם הוט אינו אמור להיות בבלעדיות, אך פרטנר ניהלה את המו"מ עם HBO בבלעדיות על מנת למצב את עצמה כספק תוכן איכותי. במידה והוט תשלים את המו"מ כפי שאכן הדברים נראים כעת, יעמיד הדבר את פרטנר בבעיה סבוכה, שכן היא תאבד יצרן תוכן חשוב שאותו רצתה בארסנל שלה בדרכה לעולם הטלוויזיה.

כפי שפורסם בסוף השבוע, פרטנר  פנתה לבית-המשפט על מנת לעצור את ההתקשרות בין הוט ל-HBO, אך לא היה בידה מידע מאומת על כך שהוט נמצאת במו"מ מתקדם עם HBO. כעת, הדברים מתגלים ויהיה מעניין לראות מה יהיה מחר בדיון בבית-המשפט.
נקודה חשובה שצריך לזכור היא שפרטנר פנתה לבית המשפט רק נגד חברת הוט ולא נגד HBO שהיא בכלל לא צד להליך.

לטענת פרטנר הפרשה החלה רק לאחר שהודעת דואר אלקטרוני נשלחה בטעות ממשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן שייצג את פרטנר, לסמנכ"ל התוכן של הוט יורם מוקדי. הרצוג-פוקס-נאמן מייצג את הוט כבר כמה שנים, וכנראה שהשגגה שנפלה היא זו שגרמה לחשיפת המידע על המו"מ החשאי בין פרטנר ל - HBO. כתוצאה מכך, זיהתה פרטנר באופן ברור הקשחת המו"מ מצידה של HBO, והקפיצה את העלויות בצורה קיצונית. אי לכך רואה פרטנר בדבר פגיעה חמורה בניסיונותיה להיכנס לשוק הטלוויזיה ומכאן הפנייה שלה לבית המשפט ולרשות ההגבלים העסקיים.

נדגיש כי אם אכן כך הדבר והוט תרכוש את התוכן מ-HBO, תהיה בכך עדות לבעיה גדולה עבור פרטנר לאחר שלא הצליחה לרכוש את זכויות השידור בכדורגל וכעת היא לא תוכל לקבל בבלעדיות תוכן איכותי שקיוותה להשיג ואשר אמור היה להעניק לה מקפצה בכניסה לשוק.