פרטנר חייבה לקוח לשווא במשך 20 חודשים - ותשלם לו פיצוי

לטענת התובע, החברה חייבה אותו משך 20 חודשים עבור שני מנויים סלולריים בעסקה שלטענתו בוצעה ללא אישורו

לוגו פרטנר
לוגו פרטנר

פרטנר חייבה לקוח לשווא במשך 20 חודשים - ותשלם לו פיצוי של 3,000 שקל לצד החזר כספי של כ-2,400 שקל בגין החיובים השגויים, כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בקריות.

לטענת התובע, החברה חייבה אותו משך 20 חודשים עבור שני מנויים סלולריים בעסקה שלטענתו בוצעה ללא אישורו. רק בחלוף שנה וחצי כאשר גילה בדבר החיוב ודרש לקבל החזר בגינו.

פרטנר מצידה טענה כי לא עלה בידה לאתר את מסמכי העסקה עם התובע (גם משום שהסוכן שטיפל בעסקה עזב את החברה) ומשום שהתובע השתהה בהגשת תביעתו כאשר לא התריע אודות החיוב במשך 20 חודשים - בכל מקרה טענה כי ביטלה את העסקה והשיבה לו סכום של 1,100 שקל - מלוא החיוב לטענתה. בשלב מאוחר הודתה כי התברר כי גובה החיוב עמד על 2,384 שקל וכי הלקוח זוכה.

התובע אמנם תבע סכום גבוה בהרבה כפיצוי אולם נפסקו לטובתו פיצויים בגובה של 2,500 שקל ועוד 500 שקל הוצאות משפט. המעניין בפסיקה הוא הביקורת של השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים על התנהלות פרטנר. "יש לצפות מחברת תקשורת גדולה, המספקת שירותים לאלפי מנויים, כי תבחן את הבסיס לעסקאות עליהן היא מבססת את החיוב, תשמור תיעוד מתאים אודות העסקאות בגינן נעשה החיוב, ותדאג לכך כי פירוט החיוב החודשי נשלח אל המנוי".

עוד ציינה כי מטרת הפיצוי היא גם "עידוד הצרכן למימוש זכויותיו בהתאם להוראות החוק. שיקול זה הוא שיקול כבד משקל ועומד בקנה אחד עם האינטרס הציבורי ותקנת הציבור. עסקינן בעסקה צרכנית כאשר פער הכוחות מובנה בין הצדדים. במקרים מעין אלה יש לעודד תביעות צרכניות מוצדקות בתקווה להנעת תהליכים אשר יטיבו עם צרכנים עתידיים".

ת"ק 45796-03-16