הסטארט-אפ קרדיטפלייס שעוסק בתחום המימון גייס 6 מיליון שקל

בפלטפורמת הפקטורינג הדיגיטלית מתכוונים להשתמש בכספים שגויסו להשקעות בתחום השיווק והפרסום, ובכדי לבצע הכנות להתרחבות השימוש בפלטפורמה גם למדינות נוספות

פלטפורמת הפקטורינג הדיגיטלית קרדיטפלייס (Creditplace) השלימה באחרונה גיוס של 6 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". כ-2 מיליון שקל גויסו מהבעלים הנוכחי סרג' עזיזה ודקל גולן המכהן גם כיו"ר החברה, והיתרה גויסה ממשקיעים פרטיים. מאז שהוקמה החברה לפני שלוש שנים, היא השלימה גיוס של 10 מיליון שקל. בקרדיטפלייס מתכוונים להשתמש בכספים שגויסו להשקעות בתחום השיווק והפרסום, ובכדי לבצע הכנות להתרחבות השימוש בפלטפורמה גם למדינות נוספות.

ירון סבאן, מנכ"ל קרדיטפלייס מסר לאחר סיום הגיוס: "בכוונת החברה להיעזר בהון שגויס בכדי להעמיק את חדירתה במשק הישראלי תוך הנגשה של 'מהפכת השוטף אפס' לקהלים חדשים".

קרדיטפלייס הינה פלטפורמת השקעות המאפשרת למשקיעים לרכוש חשבוניות ספקים הממתינים לתשלום (מהסוג של שוטף פלוס) של לקוחותיהם שהם חברות גדולות, כגון קרן קיימת לישראל, חברת החשמל, דואר ישראל, ופרטנר, כך שקיים סיכון נמוך לכך שהתשלומים לא ייפרעו. החברה מקבלת מהמשקיעים באופן מיידי את הכסף ללא המתנה למועד הפירעון (בדומה להליך פקטורינג) בניכוי ריבית למשקיעים, כך שהפלטפורמה מציעה למשקיעים תשואה בשיעור של 4.5%-7.5% לשנה בהשקעה לטווח קצר, שהוא לרוב עד 90 יום.

קרדיטפלייס מבצעת גם הליך חיתום לאותם ספקים, ודורשת בין היתר כי מחזור הפעילות של החברה יעמוד על לפחות 3 מיליון שקל בשנה, וכן שלחברה יהיה ותק של לפחות שלוש שנים. הזירה החלה לפעול בשנת 2013, ומאז, לפי נתוני החברה בוצעו בה 1,200 עסקאות בהיקף של 65 מיליון שקל.

מקור ההכנסות של קרדיטפלייס הוא בגזירת קופון כמתווך בין הצדדים. החברה גובה עמלה של 0.5-0.7% מהחברה המבקשת מימון, וכן כ-10% משיעור הריבית שמקבל המשקיע.

Creditplace

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: מסחר מקוון בחשבוניות לצורך הלוואות (פקטורינג)

מנכ"ל: ירון סבאן

בעלים: סרג' עזיזה, דקל גולן ומשקיעים פרטיים

היקף הלוואות עד היום: 65 מיליון שקל