הטיפ היומי: חברת תעופה שצפויה להתמודד היטב עם האתגרים

בבנק לאומי סבורים כי דלתא מהווה הזדמנות מעניינת מאוד להשקעה

delta צפוייה להתמודד היטב עם האתגרים. צילום: בלומברג
delta צפוייה להתמודד היטב עם האתגרים. צילום: בלומברג

חברת התעופה Delta  נסחרת בבורסת ניו-יורק בשווי 28 מיליארד דולר. החברה היא היום הרווחית ביותר מבין שלוש חברות התעופה הטרנס-אטלנטיות בארה"ב. דלתא מציעה טיסות ל-335 יעדים ב-60 מדינות ברחבי העולם, יש לה צי של 800 מטוסים והיא מעסיקה 85 אלף עובדים.

דלתא הוכיחה את עצמה על פני זמן. החברה הציגה רווח תזרימי (EBITDA) ורווח נקי למניה בסך 8.4 מיליארד דולר ו-4.67 דולרים, בהתאמה, בשנה שחלפה - בהשוואה ל- 4.1 מיליארד דולר ו-1.7 דולר בלבד ב-2010. במילים אחרות, בחמש השנים האחרונות הצליחה החברה להגדיל את הרווח התזרימי ואת הרווח הנקי בממוצע ב-15% וב-20%, בהתאמה. במקביל, הגדילה החברה את שולי הרווח התפעולי מ-7% ל-19%.

הנהלת דלתא שמה דגש מיוחד על תגמול בעלי מניות, הן באמצעות תשלום דיבידנד והן באמצעות רכישה עצמית של מניות. בשנתיים האחרונות השקיעה החברה 3.3 מיליארד דולר ברכישה עצמית וחילקה כ-600 מיליון דולר כדיבידנד. בשנים הקרובות בכוונתה להחזיר 70% מתזרים המזומנים החופשי השנתי לבעלי מניותיה.

כיום מתמודדת דלתא עם מספר אתגרים. העלייה במחירי הנפט, תנודתיות גבוהה בשערי חליפין וירידה בהכנסה פר מושב בעקבות ירידה רוחבית במחירי הכרטיסים בענף - השפיעו כולם לשלילה על מניות חברות התעופה ובהן דלתא, שרושמת ירידה בשיעור דו-ספרתי מתחילת השנה.

אנו סבורים שדלתא צפויה להתמודד בהצלחה עם האתגרים מכמה סיבות. ראשית, מחירי הנפט אמנם רשמו עלייה מרשימה ביחס לתחתית שנרשמה בשנה שחלפה, אולם בהסתכלות רב-שנתית המחירים נמוכים מאוד וצפויים להישאר ברמות הללו לתקופת זמן ממושכת. דלתא היא גם חברת התעופה היחידה שבבעלותה מפעל זיקוק נפט, יתרון תחרותי גם בתקופות של עלייה בנפט.

שנית, החברה הודיעה שבתקופות של ירידה רוחבית במחירי הכרטיסים, או בצניחה במספר הטיסות ליעדים מסוימים, היא תעדיף לצמצם את מספר הטיסות (ואת ההכנסות), ולא להקריב את שולי הרווח.

כיום, לאחר ירידות חדות בענף התעופה, נסחרת מניית החברה לפי 6 פעמים רווח נקי שנתי, או 3.5 פעמים EBITDA שנתי בלבד. השילוב של התמחור הזול מאוד, סביבת מחירי נפט נמוכים, ויכולת ייצור המזומנים המרשימה של החברה - הופכים את דלתא להזדמנות מעניינת מאוד להשקעה.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך הייעוץ, בנק לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם