שירות חדש בפנגו: איתור חניה פנויה וניווט אליה ב-Waze

"צייד החניה" החינמי של פנגו מציע לנהגים מספר אפשרויות חניה בקרבת היעד - בחניונים, בכחול-לבן וגם בחניות הפטורות מתשלום ■ רוב המידע מגיע מחוכמת ההמונים

אפליקציית החניה הסלולרית פנגו יוצאת בפיצ'ר חדש: איתור חניה בקרבת היעד אליו הם רוצים להגיע, וניווט אליו באמצעות אפליקציית Waze. בחברות לא רצו להתייחס למודל התשלום ההדדי לשת"פ בין שתי האפליקציות, אך ניתן להניח שיש חלוקת הכנסות כאשר נהגים מפעילים את האפליקציות דרך הכפתור הייעודי.

השירות החדש שהושק באפליקציה, "צייד החניה", שלדבריה פנגו לא יעלה למשתמשים כסף עכשיו או בעתיד, מציע לנהגים מספר אפשרויות חניה בקרבת היעד, ומאפשר לתכנן את מיקום החניה לפני תחילת הנסיעה. לחילופין, כשהנהג מגיע לקרבת היעד האפליקציה תציע לו מספר אפשרויות חניה לבחירה - בחניונים, בכחול לבן, וגם בחניות הפטורות מתשלום אם קיימות.

הפיתוח הוא בשיתוף עם חברת Anagog הישראלית וייעזר ובחוכמת ההמונים - הנהגים שמדווחים. השירות מציג לנהגים גם את מרחק הנסיעה ליעד הסופי, מרחק הליכה מהחניה ליעד הסופי ומחיר החניה במקרה שבחר בחניון. אם החניה תהיה פנויה עד שהנהג יגיע אליה - לזאת פנגו לא מתחייבים כמובן. 

טכנולוגיית איתור החניה של פנגו כוללת שילוב של מגוון עזרים, בניהם התנהגות משתמשי האפליקציה ולימוד היסטורי וסטטיסטי של שעות ויעדים שבהם קיימות חניות פנויות. הממשק מאפשר למשתמש לעבור במהירות בין אפליקציית Waze לאפליקציות פנגו כאשר במסך כל אחת מהאפליקציות יופיע כפתור שבלחיצה עליו יעבור המשתמש בין האפליקציות.

איך זה עובד? לאחר שהמשתמשים נכנסים לאפליקציית פנגו עליהם ללחוץ על אייקון "צייד החניה" ולהזין את כתובת היעד המדויקת. אפליקציית פנגו תציג את אפשרויות החניה בקרבת היעד, את מרחק הנסיעה אל החניה, מרחק ההליכה מהחניה אל היעד ומחירי החניה. מתוך האפשרויות על המסך, המשתמש יבחר את החניה אליה הוא רוצה לנווט על פי העדפותיו.

כשהרכב יהיה בקרבת היעד, תתבצע סריקה נוספת של אלטרנטיבות החניה הטובות ביותר עבורו ולאחריה הודעה קולית בצרוף הודעת מתפרצת (פוש) של האפליקציה אשר תדווח במידה ויש חניות רחוב פנויות סמוך לכתובת היעד.

נציין, כי המתחרה העיקרית של פנגו, סלופארק, הפעילה בשנה שעברה שירות מצומצם יותר בשת"פ עם אפליקציית Parko הישראלית, לאיתור חניה בכחול לבן בלבד, אבל השת"פ הופסק לאחר כחצי שנה כי בפארקו הפסיקו לפתח את הניווט בשלב זה, ושירות איתור חניה וניווט אליה לא קיים בסלופארק כיום. שתי החברות עובדות בשת"פ לפיצ'רים אחרים.