טבע: "מוכרי רימסה המקסיקנית רימו אותנו, נגיב בעוצמה"

הבעלים לשעבר של החברה המקסיקנית תובע את טבע: "מבקשת הנחה בדיעבד" ■ טבע רכשה את רימסה המקסיקנית ב-2.3 מיליארד דולר בשנה שעברה

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

"זמן קצר לאחר רכישת Rimsa, טבע הגיעה למסקנה שהיא שילמה מחיר גבוה מדי, וכעת היא מחפשת באופן נואש דרך לקבל למעשה הנחה רטרואקטיבית" - כך נטען בתביעה שהוגשה אתמול (ג') בניו-יורק נגד חברה-בת של טבע, על-ידי מי שמכר לטבע את החברה המקסיקנית רימסה לפני פחות משנה בעסקה של 2.3 מיליארד דולר.

"העובדה היא שטבע כלל לא הבינה מה היא רוכשת ומבקשת לבטל את העסקה בכל דרך נואשת אפשרית, כולל האשמות-שווא על הונאה", נטען בתביעה.

לטענת התובעים, טבע לא הבינה את השוק המקסיקני ואת הפעילות הנרכשת, הפסיקה את הייצור של רוב מוצרי החברה ואף "הרסה את החברות של רימסה וכעת מבקשת את הכסף חזרה, אחרת בעלי המניות של טבע יראו בהנהלתה אחראית לחוסר יעילותה ורשלונתה של טבע".

טבע  הודיעה על רכישת רימסה באוקטובר 2015, זמן קצר אחרי שהודיעה על רכישת אקטביס מידי אלרגן ב-40.5 מיליארד דולר. מנכ"ל טבע, ארז ויגודמן, אמר אז כי העסקה מקדמת את האסטרטגיה של טבע להגדיל את הנוכחות בשוקי מפתח מתעוררים ומספקת לטבע פלטפורמת צמיחה משמעותית.

טבע התמודדה על רכישת רימסה מול חברות נוספות, וכבר אז אנליסטים טענו כי העסקה יקרה. כך למשל ב-UBS סברו אז כי זאת "אחת העסקאות היותר יקרות שראינו בתחום", אך אמרו עוד כי זו עסקה הגיונית שתרחיב את פעילות טבע במקסיקו, שוק חשוב לחברה.

טבע מסרה בתגובה: "החברה מחויבת לשים בעדיפות הראשונה את כל המטופלים אותם היא משרתת ברחבי העולם. לאחרונה, לאחר סגירת הרכישה של חברת התרופות המקסיקנית רימסה, גילתה טבע הפרות אשר בוצעו על-ידי המוכרים, ובעיקר על-ידי פרננדו אספינוזה אבלדה ולאופולדו דה חזוס אספינוזה אבלדה מרימסה.

"פעלנו ואנו ממשיכים לפעול בשיתוף-פעולה הדוק עם עובדי רימסה ועם הרשויות הרגולטוריות במקסיקו על-מנת לחקור ולטפל בעניינים אלה, תוך שאנו נותנים עדיפות לצורכי המטופלים. טבע מתכוונת להגיב בעוצמה לתביעה זו, ואנו נבקש מגוון סעדים בגין הפרת חוזה ותרמית. טבע מאמינה כי העובדות ידברו בעד עצמן ויראו כי מוכרי רימסה הטעו את טבע, את הרגולטורים ואת הציבור ונקטו צעדים אקטיביים כדי להסתיר את ההפרות שבוצעו".