לקראת המיזוג עם סנונדה: אדמה מוערכת ב-2.8 מיליארד דולר

זאת, נמוך משווי של 3.5 מיליארד דולר לפיו תרכוש כמצ'יינה את מניות דיסקונט השקעות בחברה, אבל גבוה מהשווי שלפיו ניסתה אדמה להנפיק את בניו יורק

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת אדמה, המייצרת מוצרי ההדברה לחקלאות, מתקדמת צעד משמעותי נוסף לקראת מיזוגה אל תוך החברה הסינית סנונדה, שמניותיה רשומת למסחר בבורסת שנזן שבסין. היום (ד') דיווחה אדמה, כי מתווה עסקת המיזוג הוגש לבורסה בשנזן לאחר שאושר בדירקטוריון סנונדה, ועקב כך צפוי המסחר במניית סנונדה להתחדש בימים הקרובים, לאחר שנעצר לפני יותר משנה בשל לאור המו"מ על המיזוג עם אדמה.

להערכת הנהלת אדמה, העסקה תושלם עד סוף יוני 2017, וזאת בכפוף לביצוע הסכמים וקבלת האישורים הרגולטוריים והתאגידיים הדרושים. עוד קודם לכן, נדרשים בעלי המניות של אדמה - חברת כמצ'יינה הסינית וחברת דיסקונט השקעות  הישראלית - להשלים את העסקה ביניהן במסגרתה תרכוש כמצ'יינה את המניות שבידי דיסקונט השקעות ותהפוך לבעלים יחיד של אדמה.

לפי מתווה העסקה שהוגש לבורסה בסין, הוערך שוויה של אדמה בעסקה בכ-2.8 מיליארד דולר - נמוך משווי של 3.5 מיליארד דולר שלפיו תרכוש כמצ'יינה את מניות דיסקונט השקעות בחברה, אבל גבוה מהשווי שלפיו ניסתה אדמה (ללא הצלחה) להנפיק את מניותיה בניו יורק לפני כשנתיים.

השווי הנמוך יותר נדרש בידי הדירקטורים העצמאיים של סנונדה (שגם היא נשלטת בידי כמצ'יינה), ובכמצ'יינה הסכימו לכך מאחר שהיא מחזיקה כבר כעת במניות שתי החברות ורואה פוטנציאל רב במיזוגן.

סנונדה עצמה מוערכת בעסקה לפי שווי של 760 מיליון דולר - השווי האחרון לפיו נסחרה טרם עצירת המסחר במנייתה.בנוסף, תכלול העסקה גם הנפקה פרטית של כ-9% ממניות החברה הממוזגת (שתחליף את שמה לאדמה) לקבוצת ניהול הנכסים סינדה אסט מנג'מנט מהונג קונג, תמורת השקעה של 2.5 מיליארד יואן (380 מיליון דולר. השקעה זו אמורה לממן הקמה של מתקן פירמול בסין, פיתוח תשתית הפצה בסין, השגת רישוי גלובלי לשיווק מוצרי סנונדה בעולם והשקעות נוספות ברכוש קבוע.

כך, שבצירוף ההשקעה ההונית, יעמוד שווי החברה הממוזגת (פרופורמה) על כ-4 מיליארד דולר ושווי הפעילות (EV) על 5 מיליארד דולר. 75% ממניות החברה הממוזגת יהיו בידי כמצ'יינה, 9% בידיה סינדה, והשאר בידי בעלי המניות הנוכחיים מקרב הציבור של סנונדה.

את החברה הממוזגת תמשיך להוביל הנהלת אדמה בראשות המנכ"ל חן ליכטנשטיין. לדבריו, העסקה תיצור את חברת האגרוכימיה הסינית-גלובלית היחידה בעולם, שתהיה כבר מראשיתה החברה הגדולה ביותר בסקטור זה בסין, וכן את חברת האגרוכימיה הגלובלית הראשונה שתסחר בבורסה בסין. "מתחילת השותפות שלנו עם כמצ'יינה לפני חמש שנים, כולנו השקענו מאמצים רבים כדי לתכנן ולהוציא לפועל את החזון האסטרטגי המשותף שלנו, ליצור חברה גלובלית-סינית אחודה. אדמה מתכננת להשקיע את ההון שיגויס בהאצת הצמיחה שלה, הן בעולם והן בסין", הדגיש ליכטנשטיין.

סנונדה היא חברה סינית בעלת שני סוגי מניות. מניות מסוג A הנסחרות ביואן סיני ומניות מסוג B שנסחרות בדולר הונג-קונגי (שני סוגי המניות נסחרים בשנזן). מצב זה יאפשר לכאורה לדירקטוריון החברה הממוזגת לפעול בעתיד להמרת המניות מסוג B במניות מסוג H ולרשום אותן למסחר בבורסת הונג קונג. ליכטנשטיין מציין כי שוק האגרוכימיה הסיני הוא השלישי בגודלו בעולם עם מכירות בהיקף שנתי של 5.4 מיליארד דולר (נכון ל-2015) ועם קצב צמיחה ממוצע של 8% בשנה (הגבוה בעולם), שאמור להביאו להיקף של 6.8 מיליארד דולר ב-2020. לדבריו, אף חברה אינה מחזיקה כיום בנתח של יותר מ-10% משוק האגרוכימיה הסיני, וכלל החברות הזרות שפועלות בסין מחזיקות יחדיו בנתח של 23% בלבד משוק זה.

לפי ליכטנשטיין, בניית הפעילות המסחרית של אדמה בסין, נמצאת בעיצומה. יותר מ-100 אנשי מכירות חדשים כבר גויסו, והם מבססים כעת נוכחות ישירה של החברה ב-19 מחוזות בסין ומשווקים את סל מוצרי אדמה. בנוסף, עשרות אנשי מכירות מחברות האגרוכימיה של כמצ'יינה (שהגדולה בהן היא סנונדה), הצטרפו למערך המכירות של אדמה.. לאחר השלמת העסקה יחוברו הפעילויות המסחריות של שתי החברות בסין לפלטפורמת מכירות מאוחדת.