אמדוקס רוכשת 3 חברות בתחום הדיגיטל בכ-260 מיליון דולר

לצד פונטיס, הנרכשות הן Vindicia האמריקאית ו-Brite:Bill מאירלנד ■ אמדוקס צופה כי אלה יתרמו להכנסותיה 1.5%-2% בשנת הכספים 2017

אלי גלמן / צלם: נתן דביר
אלי גלמן / צלם: נתן דביר

כאשר לחברה ותיקה יש סכום כסף מכובד בקופה והצמיחה שלה מתונה, בשוק מצפים ממנה לבצע רכישות. כך אכן עושה היום אמדוקס, שדיווחה על רכישת שלוש חברות בסכום כולל של כ-260 מיליון דולר במזומן. החברות הנרכשות הן פונטיס הישראלית, Vindicia האמריקאית ו-Brite:Bill מאירלנד, והן אמורות להרחיב את סל המוצרים והשירותים של אמדוקס בתחום הדיגיטל.

אמדוקס  משלמת סכומים דומים עבור כל רכישה, כלומר כ-85-90 מיליון דולר. עבור פונטיס הישראלית זהו אקזיט צנוע, לאחר שמאז הקמתה ב-2003 הושקעו בה כ-70 מיליון דולר (מתוכם כמה מיליונים בודדים על-ידי אמדוקס עצמה). אמדוקס ציינה בהודעתה כי שלוש הרכישות צפויות לתרום להכנסותיה 1.5%-2% בשנת הכספים 2017, שתתחיל באוקטובר הקרוב. תחזית מעודכנת יותר תימסר כשאמדוקס תפרסם את דוחות שנת הכספים 2016, ב-8 בנובמבר.

אמדוקס מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת. Vindicia מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) לניהול ותשלום עבור תכנים דיגיטליים; Brite:Bill מעצבת את החשבון הדיגיטלי שמקבל הלקוח בהתאם לטעמו האישי; ופונטיס מספקת המלצות ללקוחות בזמן אמת, ובכך אמורה לשפר את הקשר של הלקוח עם ספקית השירות.

"מסייעות במיצוב כמובילת שוק"

"ספקיות תקשורת ומדיה, כולל חברות שמציעות שירותי תוכן על גבי האינטרנט במודל OTT, עוברות תהליכי טרנספורמציה כדי להצליח בעולם דיגיטלי של שירותים מיידיים ועל פי דרישה", מסר היום נשיא ומנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, שהוסיף כי "שילובה מאחורי הקלעים של אנליטיקה עסקית, מאפשר חוויית לקוח פשוטה יותר, אינטואיטיבית וסוחפת. הרכישות הללו, יחד עם הפלטפורמות הקיימות של אמדוקס, הכוללות פתרונות רב-ערוציים לשירות ומסחר דיגיטליים, ניהול לקוחות ואנליטיקת ביג דאטה, ממצבות את אמדוקס כמובילת שוק בסיוע לספקיות תקשורת ומדיה במסען.

"אני מתרגש מהצטרפותן של חברות אלה לאמדוקס, שכן הטכנולוגיות שלהן מבוססות-הענן ירחיבו את סל המוצרים והשירותים העשיר של החברה, ויקצרו את זמן ההשקה שלנו לשוק".

אמדוקס נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של 9.1 מיליארד דולר. בסוף הרבעון הפיסקאלי השלישי היו בקופתה מזומנים והשקעות בסך של למעלה מ-1.1 מיליארד דולר. הרכישה הקודמת שביצעה אמדוקס הייתה בשנה שעברה, אז שילמה כ-270 מיליון דולר תמורת חטיבת הבילינג של קומברס.