רה"מ נתניהו על הסכם הסיוע: היסטורי, הישג חשוב לישראל

ההסכם מבטיח לישראל סיוע אמריקאי גדול יותר מלכל מדינה זרה אחרת ■ לאחר מו"מ ממושך, ההסכם צפוי להחתם היום ולהכנס לתוקף ב-2018 ■ כחלון: "ביטוי נוסף לעומק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

לקראת חתימת הסכם הסיוע בין ישראל לארה"ב, התייחס רה"מ בנימין נתניהו למשמעות ההסכם - שהינו חסר תקדים בהיקפו ונאמד ב-38 מיליארד דולר שיועברו לישראל על פני העשור הקרוב.

"ההסכם יסייע לנו להמשיך לבנות את כוחנו הצבאי ולהמשיך לשפר את ההגנה שלנו נגד טילים, וזהו כמובן הישג חשוב מאוד למדינת ישראל, וכל אזרחי ישראל יכולים בצדק להתברך בו. אני מבקש להודות לנשיא אובמה ולממשלו על ההסכם ההיסטורי הזה. אני גם מודה לחברינו הרבים רבים בקונגרס האמריקני, וגם לעם האמריקני, על תמיכתם הגדולה, תמיכה שחוצה מפלגות וחובקת את אורכה ורוחבה של ארה"ב. רבים בארה"ב מבינים שהשקעה בביטחון ישראל מחזקת את היציבות במזרח התיכון הבלתי-יציב ושהיא משרתת לא רק את האינטרס הביטחוני שלנו, אלא גם את האינטרס הביטחוני של ארה"ב."

אני מבקש להודות לצוות המשא ומתן שמיניתי, בראשו ממלא מקום ראש המל"ל, תא"ל במיל' יעקב נגל, וראש אגף התכנון במטכ"ל, אלוף עמיקם נורקין. הם עשו שניהם עבודה מצוינת, פעלו באחריות, בדיסקרטיות, במקצועיות, עד שהגיעו לתוצאה המיטבית. ההסכם הזה ממחיש אמת פשוטה, היחסים בין ישראל לארה"ב איתנים, עוצמתיים. אין זה אומר שאין בינינו מחלוקות מעת לעת, אבל אלו מחלוקות בתוך המשפחה. הן אינן משפיעות כהוא זה על הידידות הגדולה בין ישראל לארה"ב, ידידות שמתבטאת בהסכם הזה שיסייע רבות להמשך ביצור כוחה של ישראל בעשור הקרוב."

 

שר האוצר משה כחלון התייחס גם הוא להסכם לקראת החתימה הקרובה:

"אזרחי ישראל צריכים להודות לממשל האמריקאי על הסכם הסיוע הביטחוני הגדול אי-פעם שנחתם בין מדינת ישראל לבין בעלת הברית החשובה ביותר שלה, ארה"ב. ההסכם הזה הוא ביטוי נוסף לעומק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות. תקציב הביטחון גדול דיו כדי להמשיך ולתמוך במחקר ובפיתוח הביטחוני הישראלי וברכש המקומי, כך שתימשך העליונות הטכנולוגית שלנו אשר מתבססת גם על ייצור מקומי."