לאומי שוקי הון: משקיעים בעולם מפחיתים סיכונים

דודי רזניק: משקיעים בעולם ממשיכים בהורדת פרופיל הסיכון ע"י מעבר להשקעה במזומן ובאג"ח ממשלתי קצר ■ "הפסימיות לגבי שוקי המניות נמצאת בשיא מאז שנת 2000"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, כותב היום (א') למשקיעים: "מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט הפתיע בירידה של 0.3% ומאותת את אשר כבר ידוע מזמן: כי סביבת אינפלציה בישראל נמוכה מאוד".

למרות התנודתיות במספר התחלות הבנייה, כותב רזניק, ישנה רמת גבוהה יחסית לנדרש, אך כנגד ישנה צניחה של ממש בגמר הבנייה, דבר המעיד על עליית משך זמן הבנייה. המשמעות היא שיש כמות גדולה מאוד של דירות "תקועות" בתהליכי בנייה, ולאחר שדבר זה "ישתחרר" בתוך שנתיים-שלוש צפויה ירידת מחירים עם דגש על אזורים רוויי התחלות בנייה.

"במישור הפיסקלי, בחודש אוגוסט חלה לראשונה השנה ירידה בגביית מיסים ביחס לחודש המקביל אשתקד. להמשך מגמה זו והעלייה צפויה בגרעון בשנת 2017 עלולות להיות השפעות שליליות על שוק האג"ח הממשלתי ובעיקר בחלקים הארוכים של העקומים.

"הפד ממשיך לשמור על מסך עשן בכל הקשור להחלטת הריבית השבוע. ההתבטאויות הסותרות נמשכו השבוע, אם כי בשלב זה נראה כי הפד יעדיף להימנע מהעלאת ריבית כבר בהחלטה הקרובה.

"משקיעים בעולם ממשיכים בהורדת פרופיל הסיכון על ידי מעבר להשקעה במזומן ובאג"ח ממשלתי לטווח קצר חלף השקעה במניות, אג"ח קונצרני ואג"ח ממשלתי במח"מ ארוך. הפסימיות לגבי שוקי המניות נמצאת בשיא מאז שנת 2000".