החשבת הכללית באוצר יצאה לביקור בסין

מיכל עבאדי-בויאנג'ו תיפגש מחר עם סגן שר האוצר הסיני יאובין שי ■ הביקור בא לציין 20 שנה לחתימת הפרוטוקול הפיננסי בין המדינות

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, יצאה אתמול (שבת) לביקור בסין. עבאדי-בויאנג'ו תיפגש מחר (ב') עם סגן שר האוצר הסיני, יאובין שי.

ביקורה של החשכ"לית בסין בא לציין 20 שנה לחתימת הפרוטוקול הפיננסי - הסכם בין ישראל לסין שמאפשר מתן ערבויות מדינה של ישראל וסין ליצואנים ישראלים לסין וליבואנים סינים הרוכשים תוצרת ישראלית באמצעות אשרא. מאז 1995 בוצעו במסגרת הפרוטוקול מאות עסקאות בהיקף כספי מצטבר של 2.6 מיליארד דולר - זאת לאחר שמאז 2012 הורחב הפרוטוקול בכל שנה בסכום של 400 עד 500 מיליון דולר בממוצע. במהלך השיחות צפויה להעלות האפשרות להרחבה נוספת של הפרוטוקול.

בנוסף תערוך החשבת פגישות עם ראשי יחידת החוב הסינית וזרוע ניהול יתרות המט"ח של סין. לביקור מתלווה גם סגן החשבת הכללית יהלי רוטנברג, האחראי על יחידת החוב וגיוסי האג"ח של ממשלת ישראל. יתרות המט"ח של סין נאמדות ב-3.3 טריליון דולר ומרביתם מושקעות באג"ח ארה"ב. ממשלת סין השתתפה בגיוסי האג"ח האחרונים של ממשלת ישראל אך בישראל מעריכים את היקף השתתפותה עד כה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בלבד.