מנכ"ל מי עדן לשעבר רענן זילברמן מונה למנכ"ל אבן קיסר

זילברמן, שייכנס לתפקיד בפברואר הקרוב, יחליף את יוס שירן שהודיע במפתיע על כוונתו לפרוש לפני 4 חודשים

רענן זילברמן מונה למנכ"ל חברת אבן קיסר. זילברמן מחליף בתפקיד את יוס שירן, שהודיע לפני כ-4 חודשים על כוונתו לפרוש, לאחר יותר משבע שנים בתפקיד. זילברמן כיהן במהלך 17 השנים האחרונות בתפקידי מנכ"ל ונשיא של מספר חברות, ובהן מי עדן והחברות המוחזקות עדן ספרינגס, דנונה ספרינגס, ישיי מתמרים ותדאה. הוא ייכנס לתפקיד באבן קיסר בחודש פברואר 2017.

לאחר ההודעה המפתיעה של שירן על פרישתו, צנחה מניית אבן קיסר  ב-13% במחזור גדול, אולם לאחר מכן התאוששה. מתחילת השנה, עם זאת, רשמה המניה, הנסחרת בנאסד"ק, ירידה של 11% לשווי שוק של 1.3 מיליארד דולר. עלות שכרו של שירן ב-2015 עמדה על 3.5 מיליון דולר, מתוכה תגמול הוני בהיקף של 1.6 מיליון דולר. שנה קודם לכן, עלות שכרו הייתה 2.7 מיליון דולר, רובה (כ-2 מיליון דולר) כבונוס שנתי.

אבן קיסר מקיבוץ שדות ים מייצרת משטחי קוורץ, שמשמשים למשל במטבחים ובחדרי אמבטיות. לפני שבוע הודיעה קרן טנא כי היא רוכשת מיליון מניות אבן קיסר, המהוות כ-2.9% מהון המניות של החברה, מידי בעל המניות הגדול בחברה, הקיבוץ, תמורת 43.5 מיליון דולר.

הקיבוץ החזיק לפני העסקה ב-32.5% מהון המניות של אבן קיסר. במסגרת ההסכם בין הקיבוץ לבין הקרן תקבל קרן טנא מהקיבוץ אופציה לרכישת עוד 2 מיליון מניות של אבן קיסר (5.7%) תוך 5 שנים.

לפני כמה חודשים פורסם שהקיבוץ עשוי למכור את החזקתו בחברה, וכי בין המתעניינים ברכישה היו אז מספר גורמים, וביניהם קרן ההשקעות אייפקס, בראשות זהבית כהן, וחברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר. בסופו של דבר נראה שבקיבוץ החליטו למכור רק חלק קטן מהמניות, וזאת ככל הנראה כדי לשמר את הסכמי ההעסקה של חברי קיבוץ בחברה, וכן הסכמים הנוגעים לתשתיות ולשכירות של המפעל בקיבוץ.