בהמתנה להחלטת הפד מחר: נעילה מעורבת באירופה

הליש"ט צנחה בשל חששות סביב הברקזיט ■ שר הנפט של וונצואלה: התפוקה העולמית צריכה להיחתך בכ-10% ■ מחיר הנפט מסוג WTI עלה ב-0.3% ל-43.44 דולר לחבית

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטות הריבית של הפד והבנק המרכזי היפני מחר. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה שלילית, לאחר שעברו לירידות במהלך יום המסחר, בעוד שהמסחר בניו-יורק מתנהל היום בעליות שערים קלות. 

 

הליש"ט צנחה לשפל של למעלה מחודש סביב הדולר, על רקע חששות סביב השלכות הברקזיט. בתקופה האחרונה התרבו הצהרות מפי מנהיגים ופקידים מגוש האירו, שהזהירו את בריטניה כי במידה ותרצה לשמור על חלק מההטבות שלהן זכתה כחברה באיחוד, היא תצטרך לעמוד בקריטריונים שייקבעו במשא ומתן "קשוח" מול נציגי האיחוד.

מניית ענקית התרופות GSK  ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה על חילופים בעמדת המנכ"ל - המנכ"ל הנוכחי, אנדרו וויטי יפרוש במרץ 2017 על מנת לפנות מקום לאמה וולמסלי.

מניית באייר  נשארה בכותרות, לאחר שהחברה הודיעה על תיקון תחזיות ההכנסות והרווח לשנים הקרובות כלפי מעלה, על רקע עסקת המזומנים לרכישת תאגיד מוצרי החקלאות מונסנטו.

מחיר הנפט  ננעל הערב בעליות קלות לאחר שרוב היום נסחר בירידות. ברקע למסחר, שר הנפט בוונצואלה אמר שתפוקת הנפט העולמית צריכה לרדת בכ-10% על מנת להגיע לרמה תואמת לשיעור הצריכה הנוכחי. כיום, עומדת התפוקה העולמית על כ-94 מיליון חביות ביום. סיבה נוספת לירידות המחירים היא הערכות האנליסטים שמלאי הנפט בארה"ב עשוי להראות עלייה של כ-2.3 מיליון חביות. מחיר הנפט מסוג WTI עלה ב-0.3% ל-43.44 דולר לחבית.

הבורסה בטוקיו ננעלה בירידות לאחר שאתמול לא התקיים בה מסחר לרגל חג מקומי. באוסטרליה המסחר נסגר בירידות שערים בהובלת סקטור האנרגיה והפיננסים, לאחר שאתמול נפתח המסחר באיחור על רקע תקלה טכנית.

 

היום התכנסה הוועדות המוניטרית של הבנקים המרכזיים בארה"ב ויפן ומחר צפויים לפרסם את החלטות הריבית והמדיניות המוניטרית. בעוד בשוק מעריכים שהפד ימשיך לשבת על הגדר ולא יפעל מחר, הבנק המרכזי היפני צפוי לספק לכלכלה המדשדשת של יפן "בזוקות" מוניטריות נוספות בדמות הורדה נוספת של הריבית השלילית מ-0.1% ל-0.3% והגדלת תוכנית רכישות האג"ח ל-90 טריליון ין.

בשוק המט"ח הין היפני התחזק מול הדולר ונסחר סביב 101.8 ין לדולר. "יש לנו שבוע עמוס בשוק המט"ח",מציינת קטי ליאן, אסטרטגית מט"ח בחברת  BK Asset Management. בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת החלטת הפד מחר, הם נמנעים מהחזקת דולרים מתוך ציפייה שהפד לא יעלה את הריבית מחר". 

מניות האנרגיה והמחצבים באסיה בלטו במסחר. נציין את ריו-טינטו , סאנטוס  ווודסייד פטרוליום .