סיטי: כך תרוויחו מניצחון של טראמפ בבחירות בארה"ב

עלייה בתשואות אג"ח, זינוק של הזהב, התחזקות בדולר - כל אלה הן תוצאות אפשריות לבחירת המועמד הרפובליקני לנשיאות ■ לאור הטלטלות שאירוע כזה יכול לגרום - כך ניתן לגדר את ההשקעות ולהגן עליהן

דונלד טראמפ / צילום: בלומברג
דונלד טראמפ / צילום: בלומברג

ב-8 בנובמבר יגיעו אזרחי ארה"ב לקלפיות ברחבי המדינה ויבחרו  בנשיא חדש או בנשיאה חדשה. כאשר מדובר במעצמה הכלכלית הגדולה בעולם, מקובל שלתוצאות הבחירות בה נודעות השפעות נרחבות על שוקי ההון בעולם, אולם בחירות 2016 עשויות לגרום לאפקט נרחב הרבה יותר מהרגיל.

בעוד שהילארי קלינטון מציגה משנה כלכלית מתונה יחסית, לטוב ולרע, ניצחון אפשרי של דונלד טראמפ טומן בחובו אי-וודאות חסרת תקדים באשר למדיניות הכלכלית של ארה"ב - שלבטח תתורגם לטלטלות מסיביות בשווקים.

משקיעים רבים מנסים לכלכל את צעדיהם אל מול אי-הוודאות, וכעת מציע סיטי מספר קווים מנחים באשר לאפקט שייגרם מניצחון של טראמפ, שזוכה כעת להסתברות של כ-40%.

להערכת סיטי, ניתן יהיה לצפות להתחזקות משמעותית של הדולר וכן לעליית תשואות באג"ח ל-10 שנים ול-30 שנה של משרד האוצר האמריקאי. כמו כן, סיטי צופים ירידות בשוקי המניות בארה"ב ובעולם. מנגד, נצפית עליה במחירי הזהב, שידוע כנכס שמשמש מפלט בעיתות משבר בשווקים. מחירו יגיע להערכת סיטי עד ל-1,400 דולר לאונקיה - לעומת מחיר של 1,315 דולר כיום.

סיטי טוענים כי העליה של הדולר מול הפזו המקסיקני והעליה בתשואת האג"ח האמריקאי, נובעות מכך שהשוק מתמחר סיכוי מסוים לבחירת טראמפ, אולם מדגישים תמחור זה הינו חלקי בלבד, וכי המגמות יתחזקו משמעותית במידה וסיכוייו של טראמפ לניצחון יגדלו.

לבסוף, מעריכים בסיטי כי טראמפ אינו צפוי להבחר לנשיאות, "הדרך של הילארי לנשיאות הגיונית הרבה יותר מבחינה מתמטית".