אייפון 7 הקפיץ את שווי סיוה לשיא של 733 מיליון דולר

סיוה לא פרסמה כל דיווח חדש, אך היא נהנית ממומנטום חיובי בעקבות השקת מכשירי אייפון 7 של אפל, שלפחות בחלקם משולבים שבבי תקשורת של אינטל - אשר כוללים טכנולוגיה של סיוה בתוכם

אייפון 7 ו–AirPods,  כפי שהוצגו אמש (ד')  / צילום: רויטרס
אייפון 7 ו–AirPods, כפי שהוצגו אמש (ד') / צילום: רויטרס

מניית סיוה  קפצה אתמול בנאסד"ק ב-10.3% במחזור מסחר גדול מהרגיל, למחיר של כמעט 35 דולר. בכך היא שברה את השיא הקודם, שנרשם ב-2011, והגיעה למחיר שמשקף לחברה שווי של 733 מיליון דולר. סיוה לא פרסמה כל דיווח חדש, אך היא נהנית ממומנטום חיובי בעקבות השקת מכשירי iPhone 7 של אפל.

לפחות בחלק מהמכשירים משולבים שבבי תקשורת של אינטל - אשר כוללים טכנולוגיה של סיוה בתוכם. לפי ניתוח של Benchmark מהשבוע שעבר, אינטל וקוואלקום חולקות 50%-50% את תחום השבבים למודם הסלולרי באפל.

ההשפעה על סיוה שתקבל תמלוגים על כל שבב, היא תוספת של עד 25 סנט למניה - כלומר כ-5 מיליון דולר, בשנת 2017. ב-Canaccord מצפים לעלייה מתונה יותר ברווח הנקי למניה, מתחזית קודמת של 1.05 דולר ל-1.11 דולר ב-2017. האנליסטים מציינים שהפוטנציאל המלא של השילוב באייפון משקף תוספת של 10-15 סנט בשנה. בהתאם האנליסטים מעלים את מחיר היעד למניית סיוה ב-2 דולר ל-40 דולר.

סיוה מהרצליה, המנוהלת על-ידי גדעון ורטהייזר, מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים בעיקר לשוק הסלולר, אך היא פועלת להתרחב גם לתחומים נוספים כמו למשל האינטרנט של הדברים (IoT). האנליסטים ב-Cannacord התייחסו גם לאפשרויות הצמיחה של סיוה בתחומים החדשים אליהם היא נכנסה. לדבריהם, הצמיחה במגוון הרחב של יישומי IoT והרכישה של חברת RivieraWaves מתחום ה-WiFi והבלוטות' שסיוה ביצעה ב-2014, מספקות לסיוה הזדמנויות להגדלת ההכנסות מתמלוגים. בנוסף הם מציינים שתחומי הראייה המלאכותית לתחום הרכב, שסיוה מספקת בו מעבדים, ותחום האנלטיקה של מצלמות דיגיטליות צוברים מומנטום.

במחצית הראשונה של 2016, הכנסות החברה הסתכמו ב-33.6 מיליון דולר, מתוכם 52% מתמלוגים. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-4.5 מיליון דולר, או 8.1 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.