הטיפ היומי: חברת תרופות אמריקאית לקראת עסקה מוצלחת

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים "קנייה" על מניית הורייזן במחיר יעד של 27 דולר - גבוה ב-43% ממחיר המניה בנאסד"ק

horizon pharma / צילום: מצגת החברה
horizon pharma / צילום: מצגת החברה

חברת התרופות Horizon Pharma נסחרת בנאסד"ק (סימול: HZNP), ושווי השוק שלה הוא 3 מיליארד דולר. החברה מפתחת, רוכשת וממסחרת תרופות ביולוגיות עבור טיפולים שונים. לאחרונה הודיעה הורייזן על הסכם לרכישת חברת Raptor Pharmaceutical בעסקת מזומנים.

העסקה תבוצע באמצעות הצעת רכש, לפי מחיר של 9 דולרים למניית החברה הנרכשת, ובסך הכול כ-800 מיליון דולר. אנחנו לא עוסקים בשלב זה בסבירות של השלמת העסקה, אך אנחנו סבורים שהעסקה המוצעת תואמת לאסטרטגיית הפיתוח העסקי של הורייזן, משום שהיא תרחיב את החשיפה שלה לתרופות יתום בעלות שיעורי צמיחה לאורך זמן.

בהנחה שהעסקה תושלם, אנחנו מעריכים שתרופות היתום יהוו כמחצית מרווחי החברה פרופורמה בשנת 2017, בהשוואה לפחות מ-10% רק לפני שנתיים. אנחנו רואים ב-Raptor יעד מתאים אסטרטגית, מכיוון שתרופת הדגל שלה, Procysbi, מיועדת לשוק בגודל דומה (כ-5,000 מטופלים) ובמצב טיפולי דומה לאלה שאליהן פונות התרופות Actimmune ו-Ravicti של הורייזן. בעזרת הרכישה, החברה גם תוכל להרחיב את הפלטפורמה שלה מחוץ לארה"ב.

הנהלת החברה מצפה שהעסקה תיסגר במהלך הרבעון הרביעי של 2016. במקביל, תוצאות ניסוי קליני שלב III (המתקדם ביותר) באחת מההתוויות של תרופת Actimmune צפויות להתפרסם בחודש דצמבר. שני האירועים האלה עשויים לשפר את הסיפור של הורייזן בשוק ההון, כשברקע הפוקוס כיום הוא הדיון על מחירי התרופות.

העסקה שעל הפרק משקפת מכפיל EV/Sales של 6.6, לעומת ממוצע של 8.8 בעסקאות דומות בשלוש השנים האחרונות. אם העסקה תושלם, אנחנו מעריכים שבסוף השנה הנוכחית יעמוד המינוף נטו על 3.4, והוא יירד ל-2 עד סוף 2017. ההנהלה צפויה לעדכן שהעסקה תוסיף ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ב-2017. להערכתנו, העובדה של-Raptor יש שיעור גבוה של הוצאות תפעוליות, משקפת גם הזדמנות לסינרגיות משמעותיות בעלויות.

מחיר היעד שלנו למניית החברה נקבע על בסיס סיכום כל חלקי הפעילות של החברה (SOTP), והוא 27 דולר - גבוה ב-43% ממחיר המניה בנאסד"ק. המחיר משקף מכפיל מכירות של 5.5 לתרופות היתום ושל 2.5 לתרופות האחרות. המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "קנייה".

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם