ההשקעה המוזרה של נצבא ב-2 בניינים בברצלונה

השקיעה 16 מיליון אירו לצורך הפיכת הבניינים למלון

ברצלונה / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
ברצלונה / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

הערת שוליים הנכללת באחד מהביאורים לדוחות הכספיים של חברת הנדל"ן המניב נצבא חושפת השקעה לא לגמרי ברורה, בהיקף של 16 מיליון אירו, שביצעה החברה בחודשים האחרונים ברכישת שני מבנים סמוכים בעיר ברצלונה שבספרד, שאותם היא מייעדת להפוך לבית מלון. לפי אותו ביאור, סכום הרכישה צפוי להיות רק חלק קטן מההשקעה באותם מבנים, אשר כיום "אינם מאוכלסים, וטעונים שיפוץ יסודי".

הייעוד הנוכחי של אותם מבנים הוא למסחר ולמגורים, ובכוונתה של נצבא, שביצעה את הרכישה באמצעות חברה בת זרה, "לפעול לשינוי ייעוד המבנים ולהסבתם לבית מלון". נצבא, העוסקת בייזום, פיתוח, רכישה והשכרת נכסי נדל"ן, היא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בארץ. לחברה 65 נכסים מניבים בשטח של 871 אלף מ"ר וקרקעות משמעותיות נוספות, בהן של תחנות מרכזיות ברחבי הארץ. נוסף על כך, לחברה 18 נכסים מניבים באירופה, בעיקר בצרפת, בשטח של כ-189 אלף מ"ר.

פעילות המלונאות של נצבא התרכזה עד היום בישראל, והיא כבר החלה בעבודות התחלתיות להקמת מלון בן כאלף חדרים במתחם "שרונה" בת"א, וכן החלה בעבודות להקמת מלון בן 800 חדרים מצפון לקרית הלאום בירושלים. נוסף על כך היא מקדמת תוכנית להקמת מגדל בן 65 קומות במתחם "בית אגד" שבמרכז תל אביב, הצפוי לכלול גם מלון בן כ-400 חדרים ולהקמת מלון "בוטיק" בשדרות בן גוריון שבמושבה הגרמנית בחיפה, על הקרקע ששימשה בעבר כתחנה המרכזית של העיר. בשנה האחרונה גם רכשה נצבא את השליטה במלון הנסיכה באילת.

מניית נצבא נמחקה בשנה שעברה מהמסחר במסגרת מיזוג עם בעלת השליטה בה, חברת איירפורט סיטי, וזאת כחלק מצעדיה של קבוצת יואל-ישראמקו (שבשליטת חיים צוף וקובי מימון) לעמוד בדרישות חוק הריכוזיות לצמצום שכבות בפירמידות שלה. ערב המיזוג נסחרה נצבא בשווי של יותר מ-4 מיליארד שקל. כיום נצבא נסחרת בבורסה באמצעות שתי סדרות אג"ח בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות של כ-1%-1.5%.