סך גיוסי חברות הטק בספטמבר - 354 מ' ד', יותר מבכל אוגוסט

Anodot, המנתחת מידע עסקי, הודיעה על סבב גיוס בהיקף 8 מיליון דולר

לא משנה איזו בעיה יש לנו בחיי היומיום, כנראה שיימצא היזם שינסה לפתור אותה. זה הסבר חלקי למבול הסטארט-אפים בישראל. לסטארט-אפ ניישן. לכך שיש הרבה חברות טק צעירות שמנסות דרך טכנולוגיה לפתור בעיה שלפעמים לא ידענו שהיא קיימת בכלל. ואולי אפשר להסתדר בלי לפתור אותה, ואז לא צריך את אותו סטארט-אפ. ואז הוא נסגר.

עד אז, היזמות הישראלית בשלה. ממשיכה קדימה, ולראיה המשך הגיוסים של חברות הטק. מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת ספטמבר חברות אלו גייסו 354 מיליון דולר (נכון לרגע כתיבת שורות אלו), וזאת לעומת 320 מיליון דולר בכל אוגוסט, כלומר השיא ממשיך להישבר. מתחילת השנה מדובר על 3.6 מיליארד דולר. אפשר להניח שרף 4 מיליארד הדולר יישבר די בקלות עד סוף השנה.

הגיוס האחרון הוא של חברה שנקראת Anodot וגייסה 8 מיליון דולר. מהקמתה השלימה Anodot גיוס של 12.5 מיליון דולר. את הגיוס הנוכחי הובילה קרן Aleph של מייקל אייזנברג ואדן שוחט.

Anodot פיתחה מערכת למעקב וניתוח מידע עסקי במטרה למצוא אירועים חריגים בזמן אמת. "בניגוד למצב הקיים בו החברות מזהות ומטפלות באירועים עסקיים חריגים רק כעבור מספר ימים או שבועות, Anodot מאפשרת זיהוי אוטומטי ושליחת התרעה למקבלי ההחלטות בטווח של דקות בודדות. מערכת למידת המכונה שפיתחה החברה מאפשרת העברת מידע אנליטי בזמן אמת במטרה לנטר, לדווח ולהמחיש ויזואלית אירועים עסקיים חריגים, כבר בעת התרחשותם", מסבירה החברה בהודעתה. "בצורה זו מאפשרת המערכת לנהל במהירות וביעילות את האירועים, לנצל חלון הזדמנויות עסקי או למנוע משבר".

עוד מסבירה Anodot כי במקביל המערכת מספקת למנתחי בינה עסקית ובעלי תפקידים אחרים בארגון התרעות דינמיות בטרם יגלו אותן ב"דרך הקשה" כלומר, באמצעות תלונות לקוחות או פגיעה ברווחיות. כך לדוגמה, בעולם ה-Ad-Tech (פרסום דיגיטלי) החברה מנטרת מאות מיליוני הצעות מחיר, חשיפות ונתונים עסקיים אחרים המאפשרים פעילות עסקית תקינה ורציפה, תוך שמירה על מקסום רווחיות הלקוח. "בתחום ה-Fintech החברה מנטרת את כלל העסקאות בזמן אמת ובכך מונעת תקלות שעלותן יכולה להסתכם במיליוני דולרים", דברי ההודעה.

חברה שנייה שהודיעה על גיוס ביממה האחרונה היא Mobilize, שפיתחה פלטפורמת תקשורת בין ארגונים לקבוצות חיצוניות, בעיקר קבוצות של משתמשים במוצרים שלה או ספקים או שותפים וכדומה. Mobilize גייסה 6.5 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 8.5 מיליון דולר.