תוצאות טובות לניסוי של טבע לטיפול בתופעות של דיסקניזיה

טבע חוקרת גם את פוטנציאל השימוש בתרופה זו לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת, שה-FDA העניק לו סיווג של "טיפול פורץ דרך", ולטיפול בעוויתות בלתי רצוניות ("טיקים") הנלוות לתסמונת טורט

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

טבע  הודיעה היום (ה') כי הניסוי בתרופת ה-Deutetrabenazine מתקדם והפיתוח מראה תוצאות חיוביות. הניסוי במחקר שלב 3 השני בחן את הפוטנציאל של SD-809 לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת (TD). התוצאות שהתקבלו מהמחקר מצטרפות לתוצאות חיוביות קודמות שפורסמו ביוני 2015. מהודעת החברה עולה כי שני המחקרים נערכו לאורך 12 שבועות. בנובמבר 2015, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק התוויה של טיפול "פורץ דרך" ל-SD-809 לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת. טבע  מתכננת לבצע הגשה רגולטורית ל- FDA עד סוף 2016.

"אנו שמחים מאוד להציג תוצאות חיוביות ממחקר שלב 3 השני שערכנו, אשר מראות את הפוטנציאל של SD-809 לטפל בתנועות בלתי רצוניות הנלוות לדיסקינזיה מאוחרת. מדובר בתופעה הפוגעת קשות בתפקוד ובמקרים רבים מובילה לבידוד חברתי של החולים," אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של טבע, אשר הוסיף כי "תוצאות המחקר מחזקות את נחישותנו להביא תרופה זו כאופציה למטופלים הזקוקים לה. אנו מודים למשתתפים במחקר ולחוקרים אשר תרמו לו".

ה- 809 (deutetrabenazine) הוא מולקולה קטנה ניסיונית הניתנת דרך הפה ומעכבת את ספיגת Vesicular Monoamine 2 Transporter, או VMAT2. SD-809 נמצאת בפיתוח לטיפול בכוריאה (מחולית) הנלווית למחלת הנטינגטון. התרופה בפיתוח קיבלה התוויה של תרופת יתום לטיפול במחלת ההנטינגטון מידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ( FDA). טבע חוקרת גם את פוטנציאל השימוש בתרופה זו לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת, שה-FDA העניק לו סיווג של "טיפול פורץ דרך", ולטיפול בעוויתות בלתי רצוניות ("טיקים") הנלוות לתסמונת טורט, שה- FDA העניק לו מעמד של תרופת יתום לטיפול בילדים. SD-809 מבוסס על טכנולוגיית הדאוטריום של טבע.