הערכות: מכירת טוויטר עשויה להניב יותר מ-30 מיליארד דולר

טוויטר טרם קיבלה הצעת רכישה רשמית, אולם על פי מקורות גוגל וסיילספורס נמנות עם חברות הטכנולוגיה המתעניינות ברכישתה

טוויטר / צילום: רויטרס
טוויטר / צילום: רויטרס

טוויטר קרובה למכירה: על פי כמה דיווחים בתקשורת אמש (שישי) - שכולם ציטטו מקורות בעילום שם - חברות טכנולוגיה רבות, ובהן גוגל וסיילספורס, גילו עניין ברכישת רשת הענק החברתית הנמצאת בקשיים.

לפי המקורות, מכירת טוויטר צפויה להניב לפחות 30 מיליארד דולר.

"אני חושב שרכישת טוויטר תספק לחברת תקשורת או טכנולוגיה גישה מיידית לפלטפורמה גדולה וחשובה", אמר לוול סטריט ג'ורנל אנליסט בחברת השירותים הפיננסיים נומורה. "זהו אמצעי עוצמתי להפצת מדיה ותוכן חברתי, ובמובנים מסוימים הערך האסטרטגי הוא בעיניי המתבונן".

עם זאת, החברה טרם קיבלה הצעת רכישה רשמית, ועדיין כלל לא בטוח שמכירה כזו אכן תתממש. טוויטר, גוגל וסיילספורס לא הגיבו לדיווחים, אם כי המנהל הדיגיטלי של סיילספורס, ואלה אפשאר, צייץ את השקפותיו האישיות לגבי טוויטר.

הדיווחים מגיעים בתקופה שבה אחד ממייסדי טוויטר, ג'ק דורסי, שחזר לחברה כמנכ"ל ב-2015, מנסה להחזיר לחברה נתחי שוק שאיבדה למתחרות כמו פייסבוק וסנאפצ'ט. עם זאת טוויטר, ששווי השוק שלה 16 מיליארד דולר, ממשיכה להתקשות בהגדלת בסיס המשתמשים שלה, למרות הניסיון האחרון שלה להגביר את קצב תוכני הווידיאו.  

כיום יש לה 313 מיליון משתמשים חודשיים, הרבה מתחת ל-1.7 מיליארד בפייסבוק. בהשוואה לסנפצ'אט, מתחרה צעירה בחמש שנים, אשר לה בסיס משתמשים יומיים של 150 מיליון, בטוויטר משתמשים מדי יום 140 מיליון איש.

כתוצאה מכך, אפילו כיום, 10 שנים לאחר הקמתה, החברה עדיין אינה רווחית. ההכנסות של טוויטר ברבעון השני של 2016 עלו רק ב-20% ל-602 מיליון דולר, העלייה הקטנה ביותר שלה אי פעם. במהלך העשור האחרון צברה החברה הפסדים של 2.3 מיליארד דולר.