KKR מציגה: כשהמטפלת של הילדים מצטרפת לנסיעת עסקים

בניסיון להקל על העובדים לנהל חיי משפחה לצד דרישות מקצועיות, חברת הפרייבט אקוויטי KKR מציעה חבילת הטבות נדיבה

עובד מפעיל לפטופ בשדה תעופה ותינוקו על ידיו / צילום: רויטרס
עובד מפעיל לפטופ בשדה תעופה ותינוקו על ידיו / צילום: רויטרס

קולברג קרביס רוברטס, KKR, חברת ההשקעות הגדולה מניו-יורק, עורכת ניסוי שמטרתו להפוך את העבודה בה לידידותית יותר לכל המשפחה. בשנה שעברה החלה החברה להציע להורים חדשים ממועסקיה חבילה נדיבה במיוחד של הטבות. למשל, KKR תממן טיסות של מטפלות ותינוקות לנסיעות עסקים של האם או האב בשנה הראשונה לחיי התינוק.

שכירים ומנהלים בחברה אומרים שמדיניות כזו היא שינוי מבורך שיכול להקל על העובדים לנהל חיי משפחה לצד הדרישות של חברת פרייבט אקוויטי, שבה נסיעות עסקים תכופות ושבוע עבודה של 70 ויותר שעות הם הנורמה. אבל המתחים של להיות הורה ועובד בתחום הפיננסי רחוקים מלהיפתר בכך, מודה KKR.

המטרה של החברה היא למשוך ולהמשיך להעסיק יותר נשים מוכשרות, שמהוות 18% מעובדי ההשקעות המקצועיים שלה וכ-31% מכל כוח העבודה, ולעודד יותר אבות לקחת חופשות לידה משמעותיות. KKR אומרת שמספר העובדות שלה עלה בכ-4% מתחילת שנה זו.

כאשר חברות כמו אמזון, מיקרוסופט וקרדיט סוויס מרחיבות את ההטבות להורים חדשים, ההטבות שמציעה KKR ראויות לציון. עוד הטבה משמעותית היא כיסוי מלא לטיפולי פוריות, מסרה דוברת של KKR.

"אלה הן אבני בניין חשובות, אבל הן לא יכסו הכול ולא יפתרו את כל הבעיות", אומר רוברט גוטליב, מנהל משאבי האנוש בחברה, שמעסיקה כ-1,200 עובדים ברחבי העולם. "יש לנו עדיין כברת דרך לעשות הרבה דברים, אבל כבר עשינו מרחק ניכר מנקודת ההתחלה".

הוא אינו מדבר על הקלת נטל העבודה, אך החברה מתחילה לבחון דרכים להפוך את המשרה לנוחה יותר לעובדים בעלי משפחות. כמה עובדים קיבלו היתרים לעבוד יותר מהבית, עובדים אחרים הועברו למקומות קרובים יותר לבית, ויש גם מחשבה על קריירות חלופיות לאלו שאינם מעוניינים להשקיע בעבודה כדי להפוך לשותפים בחברה.

יותר גמישות

סביבת העבודה התובענית של KKR היא "יתרון תחרותי, אם לומר את האמת", אומר גוטליב. "אני לא יודע אם אנחנו רוצים להיות פחות תובעניים. אנחנו בהחלט יכולים להיות יותר גמישים, ואני חושב שאנחנו צריכים לפעול בכיוון הזה".

גוטליב עצמו הקדיש שנתיים לשהות בבית כולל איסוף הילדים וחבריהם מן המעון, ועזב משרה בכירה בניהומלבד טיסות למטפלות, החברה מציעה רשמית "חופשת הורים נייטראלית" לנשים וגברים של 16 שבועות, וקואוצ'ינג לעובדים שיוצאים לחופשה כזו וחוזרים ממנה. החברה משלמת גם את עלויות המשלוחים, כך שאימהות יכולות לשגר הביתה חלב אם שלהן.ל משאבי אנוש בגולדמן זאקס, מפני שאשתו רצתה להאיץ את הקריירה שלה. הוא נעזר בניסיון הזה כשהתראיין למשרתו ב-KKR, ואמר לממונים שהוא מעוניין לחפש דרכים להפוך את החברה לידידותית יותר למשפחה.

אנג'לה ג'ונסון היא עובדת טיפוסית של KKR. היא הייתה סגנית מנהלת מחלקה בחברה כאשר צירי הלידה תקפו אותה במהלך שיחת ועידה באביב של 2015. ג'ונסון, בת 35, הייתה בחופשת לידה כאשר הבוס שלה טלפן כדי לבשר לה שהחופשה שלה בתשלום הוארכה בעוד ארבעה שבועות לפי המדיניות החדשה בחברה.

היא התקשתה תחילה להחליט אם להיענות להצעה, מאחר שהיא כבר תיאמה את שובה לעבודה עם קולגות ועשתה חפיפה עם מטפלת שהייתה אמורה להשגיח על התינוקת בשעות היום. ארבעה עובדים מילאו את מקומה בתקופת החופשה, והיא לא רצתה להעיק עליהם עוד יותר, היא זוכרת. בסופו של דבר היא הסכימה להאריך את החופשה, אבל היא פיזרה אותה לאורך כל השנה. היא קודמה לתפקיד מנהלת מחלקה זמן קצר אחרי ששבה לעבודה.

לפני כמה שנים הבינו ראשי KKR שהחברה מאבדת עובדות צעירות שהיו עדיין ללא ילדים, והיו להן חששות שמקום העבודה לא יאפשר להן להקים משפחה ולטפל בה כמו שצריך.

מחקר של יועצת חיצונית שנערך לפני כמה שנים מצא שכמה עובדות שהיו להן ילדים חשו שלא בנוח לקחת את כל חופשת הלידה שלהן, ושהייתה "ציפייה שקטה" שהן היו צריכות לעבוד קצת גם בימי החופשה, לא משום שמישהו הורה להן לעבוד אלא מפני שהן חשו כך, אומר גוטליב.

העובדים מסורים

העובדים ב-KKR הם "מסורים וחדורי מוטיבציה במידה בלתי רגילה", אומרת מישל פרידמן, היועצת שחשפה את התחושות הללו של העובדות. "הם אוהבים את החלק הזה בתרבות של החברה, אבל זה הפך אותה למקום קשה לעבוד בו כהורה פעיל". כעת זה משתנה, היא אומרת.

גוטליב אומר שהאתגרים של עבודת הורים צעירים רחוקים מלהיפתר, אבל שינויים תרבותיים, חלקם לא מורגשים, כבר מתרחשים. עד לאחרונה, העובדים כמעט לא פתחו הודעות מייל בחופשות או בחופשות לידה. כעת הם עושים זאת בקביעות. "אלו ניצחונות קטנים, אבל הם עושים הבדל מוחשי", אומר גוטליב.

הוא צופה שינויים נוספים, אך מוסיף שכל מי שעובד בפיננסים גבוהים "צריך בהחלט להיות מוכן לאקרובטיקה ולאיזון בדרכים שעבודות רגילות של תשע-עד-חמש לא מחייבות".

בריטני בייגלי, מנהלת מחלקה ב-KKR במנלו פארק, קליפורניה, לקחה את התינוק והמטפלת שלו איתה לפגישות מועצת מנהלים מחוץ לעיר. הקשר עם התינוק אחרי יום של ישיבות היה באמת נחמד, זוכרת בייגלי, בת 33. אבל דברים כמו להרגיע תינוק בוכה בלילה ונסיעה עם הציוד לתינוק במקום רק הציוד האישי שלה הוסיפו לנטל העבודה. "לפעמים נעים להיכנס למלון ופשוט לישון בו לילה שלם", היא צוחקת.

נטל העבודה שלה נשאר גבוה - היא עובדת בדרך כלל כ-70 שעות בשבוע, אם כי זה משתנה מאוד - אבל היא עשתה שינויים כדי לשהות יותר עם משפחתה. היא השתתפה בתוכנית פיילוט של KKR להסתייעות בקואצ'רית של החברה כשהיא חזרה לעבודה מחופשת הלידה. בכמה מפגשים ושיחות טלפון, היא והיועצת שלה חשבו יחד איך לארגן מחדש את ימי העבודה שלה, כדי שהיא תוכל לחזור הביתה ולהשכיב את התינוק לישון מוקדם. היא מנסה להגיע לעבודה ב-7.30 בבוקר כדי להקדים את עומסי התנועה באזור מפרץ סן פרנסיסקו, ומתחברת יותר למחשב מהבית בשעות הלילה, לדבריה.

ג'ונסון, שלקחה איתה את התינוקת והמטפלת שלה לכמה נסיעות, מצאה שהנסיעה עם התינוקת פיצתה אותה בכמה מובנים לא צפויים. בכנס השקעות בנדל"ן בסן פרנסיסקו בסתיו שעבר, היא ניסתה לקשור קשרים עם כמה משקיעים פוטנציאליים בפגישות בשעות היום, ומצאה שקשה לרתק את תשומת הלב שלהם. אבל בשעת קוקטייל בערב, אותם לקוחות פוטנציאליים קידמו אותה בחום כי היא נשאה עליה את התינוקת שלה, מדיסון בת ששת החודשים. "היא הייתה אשת שיווק נהדרת", צוחקת ג'ונסון.