המלצת "קנייה" לחברת רוטשטיין בפרמיה של 70% על השוק

ווליו בייס: הסיכון בהשקעה ברוטשטיין נמוך "לאור הביקוש הקשיח" בתחום הייזום למגורים

אבישי בן חיים / צילום: אביב חופי
אבישי בן חיים / צילום: אביב חופי

בבית ההשקעות ווליו בייס (Value Base) מזהים פוטנציאל משמעותי במניית חברת הנדל"ן רוטשטיין , ומעניקים לה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 20 שקל למניה - גבוה ביותר מ-70% משוויה בבורסה הבוקר. זאת, אחרי שהמניה נחלשה ב-5% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-155 מיליון שקל.

בווליו בייס מעריכים את הסיכון בהשקעה ברוטשטיין כנמוך, "לאור הביקוש הקשיח" הקיים בתחום הייזום למגורים והתחלות הבנייה הבלתי מספקות, "ולאור מיקומן הגיאוגרפי של הקרקעות שבבעלות החברה ואחוז המכירות בפרויקטים". כן מציינים האנליסטים, כי חברה דוגמת רוטשטיין "היוזמת וצומחת בקצב נאה, היא תוספת רצויה לתיק ההשקעות".

האנליסט שי ליפמן מציין בסקירה כי "הפרויקטים של החברה מאופיינים בקהל יעד של מעמד הביניים, אשר צורך דירות שמחירן נע בין 1-1.7 מיליון שקל ליחידת דיור", וכי "לחברה מאסה של פרויקטים באזור המרכז, בעיקר בבאר יעקב", שבה, לפי ליפמן, "פוטנציאל הצמיחה גבוה בשל מחירי הדיור הנוחים שם, לאור הנגישות הגבוהה אליה, התשתיות והחינוך בעיר".

רוטשטיין עוסקת בתחום של ייזום נדל"ן למגורים בישראל, והשליטה בה נמצאת מאז מאי 2014 בידי איש העסקים יצחק מירילשווילי, שנחשב מהצעירים העשירים ברוסיה ובישראל. מירילשווילי רכש 55% ממניות החברה תמורת כ-67 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של כ-10 שקלים - נמוך בכ-15% משוויה הנוכחי המתקרב ל-12 שקל. כיום מחזיק מירילשווילי בכ-80% מההון יחד עם המנכ"ל הוותיק, אבישי בן חיים, שלגביו מציין ליפמן כי החברה מנוהלת היטב בהובלתו (בן חיים מחזיק ישירות בעוד כ-4% ממניות החברה).

עברה לרווח במחצית

בסיכום מחצית השנה הראשונה, רוטשטיין רשמה רווח נקי של 8.5 מיליון שקל אחרי, שבמחצית המקבילה אשתקד הפסידה כ-3 מיליון שקל, ובסיכום 2015 כולה רשמה הפסד כפול (6 מיליון שקל). השינוי בשורה התחתונה נרשם לאחר שההכנסות במחצית השנה הצטברו ל-241 מיליון שקל, אחרי שלא רשמה הכנסות כלל במחצית המקבילה של 2015. בהתאם לתקנות החשבונאות לפיהן ההכרה בהכנסות נעשית בעת מסירת הדירות, רוטשטיין מדווחת כי בתקופת הדוח מסרה 278 דירות ללקוחותיה בכמה פרויקטים, אחרי שבמחצית המקבילה לא מסרה דירות כלל.

רוטשטיין יוזמת כיום בניית כ-1,300 דירות (בשיווק וביצוע), שחלקה בהן כ-930, המיועדות למסירה בין 2016-2018, ויותר מ-3,400 דירות נוספות (חלקה - כ-1,750) בתכנון שהצפי למסירתן הוא בין 2018-2022. ליפמן מעריך כי "עד שנת 2018 צפויה החברה להשלים ולהכיר בהכנסות של כמיליארד שקל מהפרויקטים שבביצוע (79% מכורים), מה שצפוי להניב לה רווח גולמי שטרם הוכר בהיקף של כ-98 מיליון שקל. הפרויקטים בתכנון שיסתיימו בין השנים 2018-2022 צפויים להניב הכנסה של כ-1.9 מיליארד שקל, ורווח גולמי של כ-302 מיליון שקל. נתונים אלו צפויים להגדיל משמעותית את ההון העצמי של החברה (העומד היום על 66 מיליון שקל, א' ל')".