נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניות הגז זינקו עד 6.3%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי בהתאם לתחזיות האנליסטים ■ נחתמה עסקת אספקת גז טבעי בין שותפויות לוויתן לירדן

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ב') למן הפתיחה במגמה שלילית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בבורסה המקומית במגמה חיובית. הסיבה? ירידות שערים בבורסות אירופה, נעילה שלילית הבוקר באסיה וירידות שערים בוול סטריט. בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי בהתאם לתחזיות האנליסטים. 

 

המסחר במניות השותפות במאגר לוויתן הופסק זמנית לאור הודעת השותפות כי נחתם הסכם ענק לאספקת גז טבעי לירדן. ההסכם נחתם לתקופה של 15 שנה, וצפוי להכניס כ-10 מיליארד דולר (בהצמדה למחיר חבית נפט מסוג ברנט) עבור 45 BCM שיגיעו מהמאגר.

עם חזרת המניות למסחר, נרשמות עליות חדות במניות רציו  , אבנר  ודלק קידוחים .

כאמור בנק ישראל הותיר היום כצפוי את הריבית לחודש אוקטובר על כנה, ברמת שפל של 0.1%. במקביל להחלטת הריבית, הבנק פרסם את התחזיות החדשות שלו והעלה את תחזית הצמיחה מ-2.4% ב-2016 ל-2.8% ומ-2.9% ב-2017 ל-3.1%. תחזית האינפלציה ל-2016 שונתה למינוס 0.2% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על מינוס 0.1%. 

נזכיר כי הפדרל ריזרב בחר בשבוע שעבר שלא להעלות את הריבית, כאשר החוזים העתידיים מאותתים כי הפד יבחר להתערב רק לאחר הבחירות בארה"ב, קרי בחודש דצמבר.

 

בנק דיסקונט  יוצא היום במהלך לגיוס במניות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. דירקטוריון הבנק אישר אתמול את המהלך. זה גיוס ההון הראשון שעושה הבנק מזה 15 שנה. מטרת המהלך היא להאיץ את צמיחת הבנק, בעיקר בכל הקשור לתיק האשראי, וכן להביא לשיפור ביחס הלימות ההון שלו.

ביוליין  מוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול בחדות על רקע הודעתה כי רכשה תרופה לטיפול באי ספיקת כבד.

בבית ההשקעות ווליו בייס (Value Base) מזהים פוטנציאל משמעותי במניית חברת הנדל"ן רוטשטיין , ומעניקים לה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 20 שקל למניה - גבוה בעשרות אחוזים ממחירה בבורסה.

אל על  מוסיפה להיסחר ולהגיב למחירי הנפט. לאחר נפילה בסוף השבוע במחירי הזהב השחור, עלתה מניית החברה אתמול, שכן חברות התעופה הן הנהנות המרכזיות מירידת מחירי הנפט.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]