נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט זינק ב-3.3%

המתמודדים לנשיאות ארה"ב בעימות טלוויזיוני לפנות בוקר ■ מאקרו: נתון חזק של מכירות בתים חדשים באוגוסט ■ היום החל כינוס הוועידה השנתית של מדינות אופ"ק ורוסיה באלג'יריה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה שלילית, כאשר ברקע למסחר - המתנה לעימות הטלוויזיוני הגדול בין הילארי קלינטון לדונלד טראמפ שיתרחש הלילה בלונג איילנד ב-03:00 (שעון ישראל). בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים חדות של עד 2.2%, על רקע נאומו של נגיד הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB), מריו דראגי, אשר אמר כי לריביות נמוכות לאורך זמן עלולים להיות אפקטים לא רצויים.  

 

המסחר הושפע רבות מהעימות הפוליטי הראשון בין המועמדים לנשיאות. סקרים אחרונים מראים כי טראמפ הרפובליקני וקלינטון הדמוקרטית נושפים זה בצווארו של זה, וכרגע הפער ביניהם עומד על 2% בלבד לטובתה של קלינטון.

"ישנן תחזיות אשר מעלות את סיכוייו של טראמפ במירוץ לנשיאות עוד לפני העימות הראשון הערב", אמר האנליסט ג'ספר לויר מחברת CMC Markets.

בנוסף, אירוע חשוב אחר שיהיה במוקד, הוא כינוס הוועידה השנתית של מדינות אופ"ק ורוסיה באלג'יריה שהחל היום וייערך יומיים. בוועידה ידונו בתוכניות הקפאת הפקת הנפט, על מנת לעצור את הסחרור במחירים. מחירי הנפט זינקו לאחר דיווחי תקשורת מהיום שציטטו את שר האנרגיה של אלג'יריה, שאמר כי כל האופציות לעצירה או הקפאה של הפקת הנפט נמצאות על השולחן בין המדינות החברות באופ"ק.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם היום נתון מכירות בתים חדשים שעמד מעל התחזיות המוקדמות. בהתאמה שנתית, הנתון לחודש אוגוסט עומד על 609 אלף, לעומת התחזית שצפתה 598 אלף.

 

מניות דויטשה בנק  צנחה בכ-7.5% במסחר בפרנקפורט לאחר שפורסם כי הבנק ייאלץ להתאושש ללא עזרה מהממשל הגרמני. ג'ון קריין, מנכ"ל הבנק, שחרר הצהרה כי לא נשלחה בקשת עזרה מהבנק, וכי הבנק נחוש לפתור בעצמו את הקשיים.

מניית טוויטר  מחקה חלק מהעליות מיום שישי, לאחר פרסום הידיעות בעניין רכישה פוטנציאלית של החברה ע"י גוגל או לחילופין ע"י Salesforce.com. בשישי עלתה המניה כ-21% בעקבות הפרסומים.

מניית דיסני  אבידה מערכה לאחר שקיבלה המלצה שלילית מ"קנייה" ל"המתנה".

יאהו  נסחרה בצל ההודעה משבוע שעבר על הפריצה שחוותה לאתרה והדלפת פרטיהם של מיליוני משתמשים.

פייזר  החליטה שלא לבצע ספליט ולפצל את עסקיה לחברות נפרדות.

חברת CBOE אישרה כי בכוונתה לרכוש את Bats Global Markets בעסקה ששוויה 3.2 ביליון דולר.

חברת התרופות כן פייט  הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לפרק את הספין אוף אופטליקס, בו היא מחזיקה כ-86%.