זכאות למחיר למשתכן: "למה לא ניתן לחדש אוטומטית?"

בעלי תעודות זכאות שתוקפן פג חוששים להפסיד אפשרות לגשת להגרלות

אתר מחיר למשתכן / צילום מסך
אתר מחיר למשתכן / צילום מסך

הוצאת תעודת זכאות לתוכנית מחיר למשתכן בדיוק לפני שנה ותוקפה פג? התוקף של התעודה עומד לפוג ואתם לא יודעים מה עליכם לעשות? אתם לא לבד.

תעודת הזכאות של התוכנית מחיר למשתכן תקפה לשנה מיום הוצאתה. בחודש האחרון החלה להגיע למערכת "גלובס" פניות של זכאים שלא מצליחים לקבל תשובות ולא יודעים מה לעשות כדי להישאר זכאים בתוכנית, ולא לאבד את מעמדם ב"סדרה א'". נזכיר כי מי ששייך לסדרה א' יכול לגשת להגרלות ואילו מי ששייך לסדרה ב' לא יכול עד הודעה חדשה לממש את זכאותו ולהירשם להגרלות מחיר למשתכן.

אחד הזכאים למחיר למשתכן, אייל בסון, שניגש לכמה הגרלות ותעודת הזכאות שלו עומדת לפוג, מתקשה להבין מה עליו לעשות. "הכוונות טובות אבל למה אי אפשר פשוט לחדש באופן אוטומטי דרך האתר? מדוע זה מצריך תשלום נוסף? האם תעודה חדשה משאירה אותי ברשימה א' או מעבירה אותי לרשימה ב'?"

 

בעקבות פניית "גלובס" בנושא למשרד הבינוי והשיכון נערכה ישיבה בנושא, וההחלטות שהתקבלו מובאות כאן לראשונה. על פי ההחלטה החדשה, זכאי למחיר למשתכן הישן, שזכאותו הסתיימה החל מה-1 לאוגוסט 2016 והלאה, יהיה זכאי להארכת זכאות אוטומטית וייכלל בסדרה א'. זכאי למחיר למשתכן הישן, שזכאותו הסתיימה לפני אוגוסט 2016 וטרם חידש את זכאותו, זכאי למחיר למשתכן החדש ללא תשלום. אם יבחר להירשם, עליו להודיע למשרד השיכון והוא יכלל בסדרה ב'. זכאי שתפוג זכאותו החל מסוף דצמבר 2016, תחודש זכאותו באופן אוטומטי וללא תשלום.

"זכאים שהוציאו תעודת זכאות למחיר למשתכן החדש, עוד בטרם שינוי המתכונת באוגוסט האחרון, נכללים בסדרה א' באופן אוטומטי, וייהנו מהגדלת סיכויי הזכייה, נוכח המתכונת החדשה בהגרלות. לסדרה א' משויכים כל מי שקיבל הודעה על כך ממשרדנו והחזיק באישור זכאות למחיר למשתכן החדש ערב השיוך לסדרות (30/8/2016) או שזימן תור לאחת מחברות הרשמה להנפקת אישור זכאות עד לשעה 20:00 במועד זה. כל מי שלא קיבל הודעה על שיוכו לסדרה א' אינו זכאי להיכלל בסדרה זו וכן לא תוארך לו הזכאות באופן אוטומטי".