אינסוליין ממשיכה לקצץ בהוצאות התפעול, כ"א ושכר העובדים

שווי מניית החברה צנח בשנה האחרונה ב-96% לאחר שלא הצליחה לפרוץ לאירופה

חברת אינסוליין המפתחת מכשיר רפואי לשיפור ספיגת אינסולין, הודיעה על צמצום נוסף בכוח האדם שלה. על פי ההחלטה החדשה, יצומצמו הוצאות התפעול של החברה בישראל ובגרמניה, ייערכו צמצומים בכוח אדם, והבכירים בחברה הסכימו לדחייה בתשלום 15% משכרם (למעט הפרשות לזכויות סוציאליות) עד לאפריל 2017, או עד שיהיו בידי החברה מזומנים שיספיקו למימון 2 חודשי פעילות. הדירקטורים הסכימו גם הם לדחייה דומה בתשלום 15% משכרם. במקביל להודעה עזבה את החברה סמנכ"לית הפיתוח העסקי והשיווק הבינלאומי, עמליה הרשקוביץ.

אינסוליין נסחרת היום לפי שווי של 5.8 מליון שקל לאחר ירידה של 96% במניה בשנה האחרונה. בקופת המזומנים שלה היו 2.4 מיליון שקלים נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה. באוגוסט גייסה מן הציבור עוד 2.2 מיליון שקל, בהנפקה בדיסקאונט שתרמה לירידה בשער המניה. נכון לדוחות 2015, החברה העסיקה תשעה עובדים, כך שאין לה הרבה מהיכן לקצץ. לאחרונה הודיעה החברה כי הנפיקה אופציות כחלופה לחלק מתשלום בשכירות עבור משרדיה.

יו"ר דירקטוריון אינסוליין כיום הוא דורון בירגר. על פי הצעה לאסיפה הכללית, בירגר צפוי להשתכר 10,000 שקל בעבור 20 שעות עבודה שבועיות בחברה וזכאי לבונוס ממכירתה, אם תתקיים. מנכ"ל החברה הוא אייל לוין. אינסוליין נקלעה למצוקה לפני כשנתיים כאשר תוכניותיה לפרוץ לאירופה דרך השוק הגרמני לא צלחו, עקב סירוב מוחלט של סל הבריאות הגרמני לאשר שיפוי למוצריה.