האפינגטון פוסט: אפליקציית בליינדספוט נמכרה ב-28 מיליון ד'

על פי האתר הקונים הם גופים מסין, ובהם חבר ילדות של עודד קובו, בעלי שלנו גרופ, אשר רכשו גם את אפליקציית הרדיו Mr.C ב-4 מיליון דולר

שוק ההון הישראלי אמנם לא קנה את הסחורה שהציעה לו חברת "שלנו גרופ", אך לפי דיווח באתר The Huffington Post אמש, נמצא קונה לחלק מפעילותה בסין. כשלושה שבועות לאחר ששלנו נאלצה לבטל את ניסיון ההנפקה השנויה במחלוקת שלה בבורסה בתל אביב, דווח שהיא מוכרת ב-32 מיליון דולר במזומן שתיים מהאפליקציות שלה. אפליקציית בליינדספוט , שמזוהה עם דור רפאלי, אחיה של הדוגמנית בר רפאלי, נמכרת ב-28 מיליון דולר, והאפליקציה Mr.C - ב-4 מיליון דולר.

בליינדספוט מאפשרת שליחת הודעות אנונימיות, והיא עלתה לכותרות בעקבות חשש שתאפשר בריונות נגד בני נוער, וכן בשל תביעה ייצוגית נגדה בסך 650 אלף דולר. Mr.C היא אפליקציית רדיו המיועדת לשוק הסיני. מדובר בשתיים מתוך ארבע האפליקציות היחידות הפעילות שהיו לחברה כשביקשה לצאת להנפקה (עוד אפליקציות קיימות בשלבי פיתוח).

הרוכשים של האפליקציות, על-פי הדיווח, הם קונסורציום שכולל חברות השקעה מהונג קונג, Wuhan Capital ו-Tianjin Games, וכן משקיעים בתחום הטכנולוגיה בהובלת ויליאם דינג, שייסד את חברת האינטרנט הסינית Netease. דינג, לפי אותו דיווח, הוא חבר ילדות של עודד קובו, המייסד, המנכ"ל ובעל השליטה בשלנו גרופ.

הדיווח על מכירת האפליקציות מעורר כמה שאלות. כחברה פרטית (הרי ההנפקה לא בוצעה בסופו של דבר), שלנו לא מחויבת לדווח על קיום העסקה בכלל, או על היקפה הכספי. המחיר שצוין נשמע גבוה במיוחד עבור בליינדספוט , אפליקציה שלה כ-1.7 מיליון משתמשים לפי נתוני החברה, ושכרוך בה סיכון משפטי. לפי הנתונים, רוב המשתמשים באפליקציה הגיעו מברזיל ומישראל, לעומת Mr.C שמשתמשיה מגיעים מסין.

שאלה אחרת היא האם היו מגעים למכירת האפליקציות בזמן שהחברה קידמה את ההנפקה. בתשקיף ציינה החברה כי במסגרת התוכנית האסטרטגית שלה היא מתכננת לפעול למכירת מוצר אחד או יותר מהפורטפוליו שלה תמורת 40-80 מיליון דולר מדי 3-4 שנים, אך לא נכתב על מגעים ספציפיים. ייתכן כמובן שהמגעים התחילו והבשילו לעסקה תוך שלושה שבועות מאז ביטול ההנפקה, במיוחד לאור הקשר הקודם בין קובו לרוכש.

הפסדים והערת "עסק חי"

כאמור, שלנו גרופ קידמה לאחרונה גיוס הון של 95 מיליון שקל בתל אביב לפי שווי חברה יומרני של 600 מיליון שקל "אחרי הכסף", אשר נתמך בהערכת שווי של BDO זיו האפט, שנקבה בשווי של 177 מיליון דולר לחברה. זאת, למרות שלשלנו גרופ אין הכנסות, היא הפסידה 15 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה ולדוחותיה מוצמדת הערת "עסק חי".

יומיים בלבד לאחר שהחלה ב"רוד שואו" לקראת ההנפקה, הודיעה החברה על ביטול ההנפקה, אשר זכתה לקיתונות של ביקורת בתקשורת הכלכלית. בד בבד, הודיעה שלנו גרופ כי החליטה להיפרד מכ-40 עובדים, המהווים כשני שלישים ממצבת כוח האדם בחברה.

מהחברה נמסר במועד ביטול ההנפקה, כי "בשבועות האחרונים חברת שלנו גרופ, עובדי החברה ובעלי המניות, היו נתונים להתקפות ברוטליות מצד מספר עיתונאים ואנשי תקשורת במדינה. אמונתנו הראשונית הייתה, ועודנה, שחברות טכנולוגיה ישראליות יכולות לשגשג בבורסה של תל אביב. עם זאת, לאור חוסר הפרופורציה המוגזמת של ההתקפות עלינו מצד עיתונאים שונים, החלטנו למקד את פעילות החברה במקום אחר".

אגב, מתשקיף ההנפקה עלה כי ימים ספורים לפני פרסומו, אישר דירקטוריון שלנו גרופ שדרוג משמעותי של 130% בשכרו החודשי של עודד קובו ל-92 אלף דולר, כך שעלות העסקתו השנתית לחברה אמורה הייתה לעמוד על כ-1.2 מיליון דולר (4.5 מיליון שקל). זאת לעומת פחות מ-400 אלף דולר ב-2015. גם את שכר הסמנכ"לים החליטה החברה לשדרג באמצעות כספי הגיוס המתוכנן מהציבור.