אירופה ננעלה בירידות; קומרצבנק יפטר 9,000 עובדים

נעילה חיובית באסיה ■ עימות סוער בארה"ב: על פי הסקרים קלינטון היא המנצחת הגדולה בעימות שנערך הלילה בינה לבין טראמפ ■ וול סטריט עברה לעליות לאחר פתיחה תנודתית

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בירידות שערים לאחר פתיחה חיובית. זאת על רקע ירידות חדות במחירי הנפט וסנטימנט שלילי בסקטור הפיננסי. בנוסף, המשקיעים מגיבים לעימות שנערך אמש בין המתמודדים לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ והילארי קלינטון. 

 

 

בעימות, הראשון מתוך שלושה עד לבחירות בעוד 6 שבועות, קלינטון הפגינה איפוק וידע, ואילו טראמפ הגיב בצורה אמוציונאלית, ולא הספיק לפרט את תכניותיו. הסקרים מראים כי המנצחת בעימות היא קלינטון, אולם אין הדבר אומר כי הצליחה להעביר למחנה הדמוקרטים את המצביעים הרפובליקאים. 

ברקע המסחר ממשיך לעמוד כינוס קרטל אופ"ק, ונאומו של נגיד הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB), מריו דראגי. דראגי אמר כי לריביות נמוכות לאורך זמן עלולים להיות אפקטים לא רצויים.

הנפט  נסחר היום בירידות לאחר שאתמול זינק ביותר מ-3%. זאת על רקע הוועידה השנתית של קרטל הנפט אופ"ק, שנפתחה אתמול באלג'יריה ותימשך היום. בוועידה ידונו בתוכניות הקפאת הפקת הנפט, על מנת לייצב את המחירים. מחירי הנפט זינקו לאחר דיווחי תקשורת אתמול שציטטו את שר האנרגיה של אלג'יריה, שאמר כי כל האופציות לעצירה או הקפאה של הפקת הנפט נמצאות על השולחן בין המדינות החברות באופ"ק.

מניות הבנקים ביבשת נסחרו בירידות חדות כאשר דויטשה בנק  יורדת לשפל חדש. זאת לאחר שבכירים בבנק הודיעו כי כלל לא ביקשו סיוע מממשלת גרמניה.

מניית קומרצבנק  ריכזה עניין לאחר שפורסם כי בכוונתה לקצץ 9,000 משרות במהלך השנים הקרובות.

מניית אלקטרולוקס עמדה במוקד לאחר קבלת המלצה מ-Nordea bank.

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית, זאת על רקע עליות בחוזים העתידיים בניו יורק ולמרות ירידות שערים אמש בוול סטריט.

 

הין היפני התחזק היום מול הדולר לאחר שנגיד הבנק המרכזי של יפן הרוהיקו קורודה אמר בכנס שהתקיים הלילה ביפן כי הבנק מוכן לעשות שימוש בכל כלי שעומד לרשותו כדי לגרום לאינפלציה לעלות לעבר היעד של 2%, כולל הורדה נוספת של הריבית לטווח הקצר לרמה שלילית.

חברות היצוא ביפן בלטו במסחר על רקע התחזקות הין. נציין את טויוטה, ניסאן וסוני.

מניות הפיננסים באוסטרליה נסחרו במגמה שלילית. נציין את ANZ ו-Westpac.