ביקושים גבוהים של 1.3 מיליארד ש' בהנפקת דיסקונט

הבנק גייס במניות ואופציות ■ במניות יגייס הבנק 480 מיליון שקל ואת היתרה במימוש האופציות ■ מחיר המניה בהנפקה 6.93 שקל, גבוה ב-1.5% מהמחיר בשוק

ביקושים גבוהים להנפקת המניות של בנק דיסקונט, שנערכה אתמול (ב'). הבנק, בניהולה של לילך אשר-טופילסקי סיים אתמול את השלב המוסדי בהנפקה, ובסופו החליט לגייס 700 מיליון שקל, מתוך ביקושים בהיקף של 1.3 מיליארד שקל שנרשמו.

מחיר הגיוס בהנפקה עמד על 6.93 שקל, גבוה ב-1.5% ממחיר הסגירה של המניה אתמול. אתמול בעקבות ההודעה על הגיוס הצפוי, נפלה המניה בכ-3.3%. בשורה התחתונה, מחיר הגיוס התבצע בכ-2% מתחת למחיר המניה טרם ההודעה על הגיוס. ההנפקה נוהלה ע"י רן עוז, ראש חטיבת שווקים פיננסים, והוביל אותה דיסקונט חיתום, בניהולם של צחי סולטן וטל רובינשטיין.

הבנק גייס את הסכום במניות ובאופציות: במניות הגיעו ביקושים של 744 מיליון שקל, מתוכם מתכוון הבנק לגייס 480 מיליון שקל. בנוסף, התקבלו ביקושים בהיקף של 180 מיליון שקל לאופציות, שבמימושן המלא יהיו שוות 540 מיליון שקל. מתוך סכום זה יגייס הבנק 224 מיליון שקל. האופציות נועדו בין היתר למוסדיים הגדולים המחזיקים כיום 5% ממניות הבנק. באחרונה הפיקוח על הבנקים אפשר למוסדיים להגדיל את ההחזקות בבנקים ל-7.5% לאחר קבלת אישור. הנפקת האופציות נועדה לתת זמן למוסדיים להשיג את האישורים לפני שהאופציות פוקעות.

אתמול הודיע במפתיע הבנק כי בכוונתו לצאת לגיוס מניות. מטרת המהלך היא להאיץ את צמיחת הבנק, בעיקר בכל הקשור לתיק האשראי, וכן להביא לשיפור ביחס הלימות ההון שלו. נציין כי מניית בנק דיסקונט א  נסחרת במכפיל ההון הנמוך מבין הבנקים הגדולים, העומד על כ-0.54, וזאת לאור הרווחיות הנמוכה ויחס היעילות החלש מהם סובל הבנק- פרמטרים אותם מקווים בבנק לשפר הן בזכות ההנפקה והן בזכות תוכנית ההתייעלות החדשה עליה הודיעו באחרונה.