כחלון והאוזר נגד הרגולציה: "אווירה אנטי-עסקית בישראל"

תוכנית ההקלות ברגולציה של רשות ני"ע הוצגה היום לממשלה ■ בין האמצעים בתוכנית: צמצום חובת דיווח לחברות קטנות, הורדת עמלות הפצה ועוד ■ כחלון: "בתקופה הקרובה נביא לאישור הכנסת הקלות נוספות"

משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי
משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי

 

בישיבת הממשלה שנערכה היום (ג') הציגו שר האוצר, משה כחלון ויו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר את תוכנית ההקלות ברגולציה שיזמה והשלימה לאחרונה רשות ניירות ערך בתמיכת משרד האוצר ומשרד המשפטים.

יישום התוכנית אמור להפחית את הרגולציה על מפוקחי הרשות בכ-25%, וזאת באמצעות מגוון צעדים, בהם הורדת עמלות הפצה, צמצום חובת הדיווח לחברות קטנות (ביטול הדוחות ברבעונים ה-1 וה-3), הארכת משך החיים של תשקיפי מדף ל-3 שנים ועוד. 

האתגר הבא, לדברי השניים, הוא צמצום עמלות המסחר למשקיעים ב-25%. יעד זה, כמו יעדים אחרים, אמור להיות מושג באמצעות שינוי מבנה הבורסה לני"ע בת"א והגברת התחרות בתחום.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "תוכנית ההקלות ברגולציה משקפת את אחד מיעדיה המרכזיים של הממשלה - הפחתת הבירוקרטיה והרגולציה במשק הישראלי בכלל ובשוק ההון בפרט. לאחרונה אישרנו הקלות רגולטוריות משמעותיות לחברות טכנולוגיה, לחברות שרוצות להנפיק בבורסה ולחברות קטנות ובינוניות. בתקופה הקרובה נביא לאישור הכנסת הקלות נוספות בכדי ליצור תנאים אטרקטיביים עבור חברות שמעוניינות לגייס הון בבורסה ולפעול בישראל."

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר: "יש היום אווירה אנטי-עסקית כלפי אנשי עסקים בישראל שפוגעת ברצונם של יזמים להיכנס למגרש הציבורי וגורמת להם להדיר רגליהם מהמשק הישראלי בכלל ומשוק ההון בפרט. יזמנו יותר מ-100 הקלות, בעידוד שר האוצר ובעידודה של שרת המשפטים, לכלל הגופים המפוקחים, במטרה ליצור וודאות רגולטורית ולשנות את הסנטימנט השלילי. ההקלות מתמקדות, בין השאר, בחברות טכנולוגיה וחברות קטנות ובינוניות (...) ההקלות שיזמנו כוללות לא רק הורדת עלויות לגופים מפוקחים, לעיתים בשיעורים של עשרות אחוזים, אלא גם בעידוד תחרות שתכליתה הורדת עמלות לכלל הציבור בהיקף של מאות מיליוני ₪ בשנה".