בלתי נתפס: אלון מאסק מפרט את תוכניתו ליישוב מאדים

היזם ואיש העסקים קיים מסיבת עיתונאים ובה פירט את תוכניתו להקמת מושבה אנושית על הפלנטה המרוחקת ■ החברה שבאמצעותה אמורה להתבצע התוכנית, SpaceX, הייתה קבלנית הביצוע בשיגור הכושל של עמוס 6

אלון מאסק עם רכבי החלל / צילום: רויטרס
אלון מאסק עם רכבי החלל / צילום: רויטרס

במסיבת עיתונאים שקיים הלילה, פירט היזם ואיש העסקים אלון מאסק את חזונו לביסוס מושבה אנושית על מאדים - עבור אנשים שיכולים להרשות לעצמם לשלם כ-200 אלף דולר לכרטיס.

מאסק, שייסד את חברת הטיסות לחלל הפרטית SpaceX (שזכורה כמי שהייתה אמורה לשגר לחלל את הלוויין עמוס 6, שהושמד בפיצוץ הרקטה שעליה היה מורכב לקראת שיגורו), מתכנן לבסס את תוכנית ההתיישבות במאדים על מערכת תחבורה הכוללת מעבורת חלל שתתודלק בגז מתאן וחמצן. התדלוק אמור להתבצע גם במאדים - עבור הדרך חזרה.

מאסק מאמין כי המין האנושי יתקדם בשנים הקרובות באחת משתי דרכים: הראשונה היא מלחמות והכחדה, והשניה היא חקר החלל ויישוב פלנטות אחרות - הראשונה מהן, מאדים.

בשימוש בטכנולוגיות מסורתיות, מאסק מעריך את עלות המסע למאדים ב-10 מיליארד דולר לאדם - אך מתכנן לנצל טכנולוגיות חדשות וארכיטקטורה חדשנית כדי להוזיל את העלות.

כדי להגיע למימוש החזון, מאסק הדגיש 4 יעדים שחייבים להיות מושגים. הראשון בהם הוא שימוש חוזר במערכת התחבורה (מעבורת החלל), השני הוא תדלוק מחדש במסלול סביב כדור הארץ, השלישי הוא ייצור דלק על מאדים והרביעי הוא בחירה בסוג הדלק הנכון לשימוש במעבורת החלל.

מאסק הודיע לאחרונה כי SpaceX ניסתה בהצלחה בפעם הראשונה את מנוע הרקטות החדש מייצורה, ה-Raptor, שאמור להוות את עמוד התווך של מערכת השיגור למסע הבין-כוכבי.