"מה הסינים מחפשים? הכל"

"30% מהכסף שגויס על ידי קרנות בשנה-שנתיים האחרונות הגיע מסין. זו מערכת יחסים"

 

משתתפי פאנל המיזוגים / צילום: איל יצהר
משתתפי פאנל המיזוגים / צילום: איל יצהר

"הסינים הולכים לכל מקום", כך אמר אורן בר-און, שותף בכיר ב-ey ישראל שהשתתף אתמול בכנס הג'רני של פירמת הייעוץ וראיית החשבון ey ו"גלובס". "היה לי ביקור בסין, שאלתי מה הם מחפשים ברכישות. אמרו לי, 'הכל'". הוא השתתף בפאנל שעסק בתחום ה-M&A (מיזוגים ורכישות).

ברבעון השני של 2016 רכשו סינים חברות היי-טק בשווי 32.3 מיליארד דולר.

"הסינים פעילים בחו"ל. ההשקעות וה-M&A של סין הן כוח עצום באינטרנט הגלובלי", אמר תומר בר זאב, מייסד שותף ומנכ"ל איירון סורס. "יותר מ-20% מהעסקים שלנו בסין, יש לנו משרדים שם. בביקורים שלי בסין והשיחות עם אנשים שם - יש תיאבון בריא להשקעות".

"משקיעים סינים משקיעים בקרנות הון סיכון, זה הצעד הראשון בשבילם. באידו, עליבאבא וכל השמות הגדולים נכנסים לתחום", סיפר עומר קרייזל, מנכ"ל פועלים קפיטל מרקטס. "30% מהכסף שגויס על ידי קרנות בשנה-שנתיים האחרונות הגיע מסין. הם לא מחשיבים את זה כמשהו פיננסי אלא כהתחלה של מערכת יחסים".

מנחה הפאנל, צ'ארלס ראק, שותף במשרד עוה"ד ליית'ם אנד וואטקינס, שאל: "יהיה משבר מוסרי כשמשקיע סיני יקצה לקנות חברת סייבר סקיוריטי"? "לא כל עסקה דורשת אישורים רגולטוריים", השיב דן שמגר, שותף במשרד עוה"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל.

רוב סלוונגו, סגן נשיא לפיתוח תאגידי בסיסקו, תולה את יהבו בפיתוחי IoT (האינטרנט של הדברים): "כמה מאלה מצטלבים עם דברים משמעותיים בישראל, כמו אבטחה, כמה בתחומים חדשים כמו מכוניות אוטנומיות וכמה בתחומים מפתיעים כמו חקלאות". לעומתו, מיכל כץ, ראשת בנקאות השקעות טכנולוגיות ב-RBC Capital Markets, רואה בעתיד הרבה מידע: "אנחנו אוספים כמויות עצומות של מידע מאנשים שמקבלים משכנתא, מחזיקים חשבון בנק וכו', איך מוצאים מזה פתרונות לצרכנים, העדפות, רצונות?".