לאומי ואגוד: האפיק המנייתי נותר המועדף בתיק ההשקעות

לאומי ממליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת, ובאגוד לא מתרגשים מהחששות שהביא דויטשה בנק וממליצים על השקעה בסקטור הפיננסי

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א סגרה אתמול בירידות שערים של עד 0.7%, ובסיכום שבועי מדד המעו"ף ירד ב-1.3%. מתחילת השנה ירד המדד ב-5.6%, לאחר עלייה של כ-4% בשנת 2015.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת, וכותבים למשקיעים בסקירת סוף השבוע כי "צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. בתרחיש זה, לא צפויות עליות שערים חדות במדדי המניות העיקריים בעולם. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ". 

כלכלני לאומי מוסיפים לציין בסקירה כי "קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק". 

בבנק מעריכים כי קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור חיובי אך נמוך. המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה ביותר בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון מאוד. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים, סבורים בבנק.

השבוע מה שריכז את תשומת לב המשקיעים היו הותרת הריבית בארה"ב על כנה, ופרסום השינויים במדיניות הבנק המרכזי ביפן, מה שהביא לירידה באי הוודאות בטווח הקצר בנוגע למדיניות המוניטרית בשווקים הגלובליים. אירועים אחרים, כגון הורדת דירוג האשראי לתורכיה על ידי סוכנות מודיס', העימות הטלוויזיוני בין המועמדים לנשיאות בארה"ב, התפתחויות בשוק הנפט העולמי, וסימני שאלה לגבי יציבותו של דויטשה בנק - ריכזו את מירב העניין בשבוע החולף.

לאור הציפיות של ריבית נמוכה בעולם, מחירי האג"ח הממשלתי בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. בבנק ממליצים על מתן עדיפות לאג"ח קונצרני על פני אג"ח ממשלתי, ולהתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים, עקב מרווחי הסיכון הנמוכים ששוררים בדירוגים אלו.

אגוד: להשקיע בסקטור הפיננסי

גם כלכלני בנק אגוד ממשיכים להעריך כי רמת הריביות המונטריות בעולם צפויה להיוותר נמוכה בטווח הבינוני-ארוך, מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי גם בהנחה של העלאת ריבית בארה"ב עד סוף שנה זו. באגוד ממליצים לשמור על החשיפה המנייתית תוך חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל. מבחינת החשיפה הכללית למניות ממליצים באגוד על השקעה של 18% בתיק ההשקעות המייצג ושל 32% בתיק הספקולטיבי.

בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית כלכלני אגוד ממליצים על חלוקה של 70% בארה"ב, אירופה - 15%, יפן - 8%, אסיה ללא יפן - 7%. מומלצת השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. הם גם ממשיכים בהמלצתם להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי.

למרות חששות המשקיעים מהמניות הפיננסיות, עקב המיני-משבר בדויטשה בנק, כלכלני אגוד ממליצים להשקיע בסקטור הפיננסיים על רקע המשך הצמיחה והשיפור בכלכלה האמריקאית, וכותבים כי ניתן להיחשף גם לתת הסקטור - הבנקים האיזוריים בארה"ב.