וול סטריט ננעלה בעליות; מניית דויטשה בנק זינקה ב-14%

הנאסד"ק זינק 9.7% ברבעון השלישי ■ מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו (PMI) הפתיע עם עלייה מעבר לציפיות ■ טבע המשיכה לאבד גובה היום

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום (ו') בעליות. היה זה יום המסחר האחרון של שבוע המסחר, חודש יוני והרבעון השלישי של 2016. מדד הדאו ג'ונס סגר את ספטמבר בירידה של 0.5% אולם בסיכום הרבעון השלישי רשם עלייה של 2.1%. הנאסד"ק, לעומת זאת, עלה ב-1.9% החודש והשלים זינוק של 9.7% ברבעון. 

 

בזירת המאקרו פורסמו ב-15:30 נתוני הצריכה וההכנסה הפרטית לחודש אוגוסט. ההכנסה עלתה ב-0.2% , בהתאם לציפיות, לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו (PMI ) שעלה ל-54.2 נק' בספטמבר לעומת 51.5 נק' באוגוסט. כלכלנים ציפו למדד של 52 נקודות.

מוקד המסחר בשווקים ביומיים האחרונים הוא המגזר הפיננסי. מניית הבנק הגרמני דויטשה בנק נסחרה בתנודתיות גבוהה ורשמה בסיום עלייה חדה על רקע דיווח כי הבנק עומד בפני הסדר מול משרד המשפטים האמריקאי. בימים האחרונים צנחה מניית הבנק בין השאר עקב קנס פוטנציאלי בהיקף של 14 מיליארד דולר שמרחף מעל ראשו של הבנק בשל תרמית לכאורה בניירות ערך מגובי משכנתא, וכן צמצום החשיפה של קרנות גידור וסירוב הממשל הגרמני לסייע לבנק. 

מחירי הנפט ניסחרו במגמה מעורבת לאחר יומיים של עליות שבאו על רקע אופטימיות אחרי הודעת קרטל אופ"ק על הקפאת התפוקה, שהתחלפה היום לפסימיות.  

מניות אמזון   ונייקי  זכו היום להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות Guggenheim Securities. גם קוואלקום  זכתה להעלאת המלצה ל"קנייה" מ-Mizuho Securities. וול מארט  זכתה להמלצה דומה מ-Key Banc.

ג'קדה  רשמה עלייה חדה לאחר שנודע כי קרן ההשקעות IGP של חיים שני ומשה ליכטמן נכנסה להשקעה בה: הקרן רכשה 7% מהמניות תמורת 1.35 מיליון דולר - פרמיה של כ-36% על מחיר הנעילה של המניה אתמול בוול סטריט.