שישה אנשי היי-טק מספרים על איש השנה שלהם

עוד שנה מרובה בגיוסי ואקזיטים עברה על ענפי ההיי-טק ■ שישה אנשים מהתעשיה מספרים על האנשים שעוררו בהם השראה בשנה החולפת

הייטק  / צלם: thinkstock
הייטק / צלם: thinkstock

שנת תשע"ו מסתיימת עם הצלחות, כישלנות והרבה תקוות לעתיד. על דבר אחד אין עוררים, גם השנה מדינת ישראל יכולה להיות גאה באנשים שמובילים את תעשיית ההיי-טק, החדשנות והיזמות שלה. שישה אנשים מהתעשיה מספרים על האנשים שעוררו בהם השראה בשנה החולפת.

יוסי מולדבסקי, יו"ר חברת ההשקעות בסטארטאפים פלאס ונצ'רס: "איש השנה שלי הוא אורן חיימוביץ', היזם של חברת הספורט-טק Replay שנמכרה השנה לענקית השבבים אינטל. מוצר הדגל של החברה, בניית תמונה 360 מעלות של הנעשה על המגרש, הפך לסטנדרט בשידורי הספורט באמריקה. בכך, חיימוביץ', שם על המפה העולמית את אחד מן התחומים המעניינים והצומחים בזירת היזמות והטכנולוגיה הישראלית - טכנולוגיית הספורט וסימן את הדרך לעוד רבים וטובים שילכו בעקבותיו. Replay הוכיחה שלמרות שבביצועים ספורטיביים אנחנו עדיין משתרכים מאחור, בכל הקשור ליכולות הטכנולוגיות בתחום הספורט הסטאראפ ניישן מתחרה חזקה על מקום גבוה בפודיום".

ארז שחר, מנהל שותף של קרן הצמיחה קומרה קפיטל: "איש השנה שלי הוא ההיסטוריון פרופ' יובל נח הררי. נח הררי אמנם אינו איש טכנולוגיה, אך היכולת שלו להמציא מחדש את דרך המחשבה ונקודת המוצא על העולם ויחסי הגומלין המתקיימים בו, כולל היחסים המורכבים בין אדם לטכנולוגיה, עשויה להוות השראה מקורית עבור אלפי יזמים, ממציאי טכנולוגיה ומדענים ברחבי העולם. חשיבה חדשנית היא אבן יסוד ותנאי הכרחי בעולם היזמות והחדשנות, ונח הררי מצליח בכל פעם מחדש לצאת מתפיסות קיימות, ולהנגיש רעיונות אלו לקהלים רחבים. לא בכדי נשיא ארה"ב ברק אובמה המליץ בחום על 'קיצור תולדות האנושות' שכתב הררי, שהפך להצלחה בינלאומית ".

יקי ינאי, נשיא פלוריסטם ויו"ר משותף של ה- IATI : "האיש שלי הוא שר האוצר משה כחלון, שאימץ ביולי האחרון את ההמלצה להתאים מדיניות מס תחרותית לחברות היי־טק גדולות ובינוניות, שמוקד פעילות המו"פ שלהן בישראל. החלטה זו מהווה הזדמנות נדירה לישראל להפוך לאבן שואבת לחברות רב לאומיות אשר יבחרו להעתיק את מרכזי הפיתוח והפעילות שלהן לישראל ויובילו לפיתוחם ושגשוגם של ענף ההיי-טק ותעשיית מדעי החיים.מדיניות ממשלתית שערה למתרחש בעולם ועובדת יחד עם ארגוני התעשייה לשמור את ישראל תחרותית ואטרקטיבית להשקעות וצמיחה, יכולה להקפיץ את הרווח שיניבו חברות אלה למשק הישראלי לפחות פי 20, מה שיתסכם במאות מיליוני שקלים בשנה לקופת המדינה. ישראל חייבת להמשיך להיות מובילה טכנולוגית עולמית גם בשנים הבאות, מדובר בהחלטה אמיצה של כחלון, והמשק כולו ירוויח ממנה".

אסף פלד, היזם והמנכ"ל של הסטארטאפ 90min , פלטפורמת תוכן כדורגל: "איש השנה שלי הוא איש העסקים והיזם הפלשתיני האני עלמי. עלמי, מהנדס תקשורת, שהצליח לבנות אימפריית טלקום, וכיום המנכ"ל של ספקית התקשורת המצליחה Coolnet מזכיר לכולנו שהשאיפה לשלום, והמחויבות אליו, לא חייבת להיות חזונם של פוליטיקאים ומדינאים בלבד, אלא של אנשים אמיצים הסוללים דרך כדי להגיע אליו. עלמי מבין שדווקא טכנולוגיה, היא שפה אוניברסלית, המאגדת סביבה קהילות מדתות ותרבויות שונות בכל מקום בעולם - היא זו שעשויה להוות גשר אמיתי לשיתופי פעולה בין ישראלים ופלשתינים. היוזמה של עלמי להקמת אקסלרטור ייחודי במזרח ירושלים מעניקה תקווה לעתיד כלכלי טוב יותר עבור צעירי מזרח ירושלים וכר פורה לשיתופי פעולה עם סטארטאפיסטים מישראל. בימים אלה, כאשר אנחנו נפרדים מהנשיא לשעבר שמעון פרס, שהאמין בכל ליבו ביכולתם של המדע והטכנולוגיה לגשר על פערים ולייצר שלום כלכלי, נדמה לי כי זו הדרך שלנו, האזרחים, היזמים ואנשי העסקים להגשים את חזונו".

עידו גל, היזם והמנכ"ל של חברת הסטארטאפ Riskified העוסקת בתחום מניעת הונאות באתרי מסחר אלקטרוניים: "איש השנה שלי בתעשייה הוא אסף צידון, לשעבר מנכ"ל חברת סוקסה וכיום סמנכ"ל בענקית התוכנה Barracuda Networks . צידון הוא יזם חריף שלאחר לימודים בטכניון ובאוניברסיטת סטנפורד פיתח טכנולוגיה מתקדמת בסוגה למניעת פירצות אבטחה מידע בענן. אסף הצליח לעורר השראה בקרנות מובילות, ביניהן Andrewseen Horowitz ובמהלך שלושת השנים האחרונות חברת סוקסה תחת ניהולו העסיקה עשרות עובדים בארץ ובמשרדי החברה בקליפורניה. לאחרונה נקנתה החברה, על עובדיה על ידי Barracuda Networks. החזון של צידון לגבי תחום אבטחת המידע וההבנה הטכנית המעמיקה שלו מעוררי השראה עבורי ואני מצפה שנשמע עליו עוד רבות". 

מירי פולצ'ק, מנכ"ל, עמותת Israel Brain Technologies , שפועלת לקידום טכנולוגיות בתחום מדעי המוח בישראל ומפעילה את האקסלרטור Brainnovations: "איש השנה שלי הוא סמי סגול, שמכר את "כתר", החברה הפרטית הגדולה בישראל שהקים ושהפכה את ישראל למעצמה בתחום הפלסטיק. עבורי, סמי הוא איש השנה בעיקר בגלל החזון שלו להפוך את ישראל למרכז בינלאומי לחקר המוח. הוא תורם כסף רב לפעילות מחקרית ורפואית בנושא והקים מרכזים לחקר המוח באוניברסיטת תל אביב, בבתי החולים תל השומר, איכילוב ואסף הרופא. בנוסף, משפחת סגול תורמת למדענים יהודים בעולם העוסקים בחקר המוח, מתוך כוונה להפוך את ישראל למעצמה בינלאומית בתחום. חקר המוח ופיתוח פתרונות למחלות ולבריאות המוח ממשיכים להוות אחד מהאתגרים הגדולים של האנושות וכל תמיכה הינה חשובה ומבורכת".