גוגל שכרה יועץ חיצוני לבצע הערכת שווי לטוויטר

טוויטר עלתה מאז פרסום הכוונות של גוגל לרכוש אותה ביותר מ-25% ■ החברה נסחרת לפי שווי חברה של יותר מ-16 מיליארד דולר

גוגל / צילום: רוירטס
גוגל / צילום: רוירטס

הדיווחים על הכוונות לרכוש את טוויטר אינק  מתרבים ואף הופכים לרציניים יותר ויותר. הלילה (שבת) פורסם בכלי התקשורת האמריקאים כי אלפאבית , חברת האם של גוגל שכרה את שירותיו של יועץ חיצוני כדי שיסייע לחברה לבצע הערכת שווי לטוויטר, הערכת שווי שתביא להחלטה בחברה אם להגיש הצעת לרכוש את הרת החברתית אם לאו.

טוויטר היא הרשת החברתית המשמעותית היחידה שנשארה ללא בעלים אסטרטגיים, מה שהופך את הרכישה שלה למציאותית יותר עבור הענקיות הבינלאומיות. בשבוע שעבר פורסם כי יש שלוש מתמודדות על רכישת הרשת: גוגל, דיסני וסיילספורס.

בוול סטריט מעריכים כי רכישת טוויטר על ידי כל אחת משלושת הענקיות היא הגיונית ויכולה לייצר סינרגיה בין הרשת לעסקי הליבה שלהן אולם גוגל היא היחידה שיש לה יתרות מזומנים כמעט בלתי מוגבלות ונגישות מרשימה לשווקים הפיננסים כדי לממן עסקה בסר גודל כזה.

נתון נוסף שתומך ברכישה של טוויטר על ידי גוגל הוא הניסיונות החוזרים ונשנים של ענקית החיפוש להיכנס לתחום הרשתות החברתיות, ניסיונות שלא מצליחים לה. 

אבן הנגף בכל הקשור לרכישה של טוויטר על ידי כל גורם הוא המחיר - 16 מיליארד דולר שווי חברה הוא עצום לחברה שמתקשה להציג רווחים ולכן יש הערכות בוול סטריט שככל שטוויטר תמשיך במצב של שריפת מזומנים, מחיר הרשת ירד וניתן יהיה לרכוש אותה בתנאים נוחים יותר כי גם לטוויטר עצמה יש אינטרס מובהק לחברות לאחת הענקיות.