חורך את הרשת: תראו מה קרה כשאובמה רצה להמריא מישראל

בטרם המריא מישראל בסיום ביקורו לכבוד הלווייתו של שמעון פרס, צולם הנשיא האמריקאי כשהוא מאיץ בנשיא לשעבר, ביל קלינטון, לעלות למטוס הנשיאותי כדי לא לעכב את ההמראה ■ צפו בתיעוד המשעשע

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, תועד אתמול (ו') לקראת סיום ביקורו הקצר בישראל במצב-רוח מרומם. בטרם המריא בחזרה לארצו על המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", צולם אובמה כשהוא משתטה עם הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, ודוחק בו למהר לעלות לטיסה.

בסרטון שעלה לרשת והפך כמעט מיד לויראלי נראה אובמה, כשהוא מנופף לקלינטון וקורא לעברו "ביל, קדימה בוא נזוז". עוד נראה הנשיא מוחא את כפיו בתנועה של חוסר סבלנות, בזמן שקלינטון מתקדם לאיטו במעלה המדרגות. כשזה החל בטיפוס קרא אליו אובמה: "קדימה, עלה למעלה, ואתן לך טרמפ הביתה". בסיום, כשסיים קלינטון את הטיפוס אל המטוס, טפח אובמה על כתפו, והשניים צעדו פנימה.

מוקדם יותר ניאות הנשיא האמריקאי לבקשת שוטרי יס"מ שהשתתפו במבצע אבטחת טקס הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, בו נכח, להצטלם עמם בנמל התעופה בן-גוריון. אובמה לחץ את ידיהם של השוטרים והודה להם על ליווי שיירתו. השוטרים, המשרתים באגף המבצעים של המשטרה, ליוו אותו מרגע נחיתת ה"אייר פורס 1", בדרכו לטקס ההלווייה בהר הרצל ונסיעתו בחזרה לנמל התעופה.