אירופה ננעלה במגמה חיובית; לונדון טיפסה ב-1.2%

מניית הנדרסון זינקה ב-16% על רקע אישור המיזוג עם ג'אנוס קפיטל ■ בורסת מצרים זינקה בעקבות ציפיות לפיחות בלירה ■ הליש"ט נחלשת לאחר דברי ראשת ממשלת בריטניה על תהליך היציאה מהאיחוד האירופי

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה חיובית, עם עליות של 1.2% בלונדון. בגרמניה לא התקיים מסחר לרגל חג לאומי. 

 

הליש"ט נחלשה לכ-1.286 דולר לליש"ט לאחר שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי תתחיל בקרוב בתהליך שיוציא את הממלכה מהאיחוד האירופי.

מגזר הייצור בבריטניה המשיך להתרחב בספטמבר, לאחר נפילה חדה מיד לאחר ההצבעה בבריטניה על עזיבת האיחוד האירופי. מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור עלה בחודש שעבר ל-55.4 נקודות - גבוה מעל תחזיות האנליסטים שצפו קצב התרחבות איטי יותר, ולעומת נתון של 53.5 נקודות בספטמבר.

מניית הנדרסון זינקה היום בכ-16% על רקע אישור המיזוג עם ג'אנוס קפיטל.

דויטשה בנק המשיכה לרכז עניין רב על רקע דיווחים כי הבנק הגיע להסכמה עם משרד המשפטים האמריקאי על תשלום קנס בהיקף 5.4 מיליארד דולר בלבד.

הבורסה במצרים זינקה היום בשיעור החד ביותר זה חודשיים, על רקע הערכות המשקיעים כי הלירה המצרית תפוחת השבוע, צעד שיפתה משקיעים זרים לחזור למצרים ולהעניק דחיפה לכלכלה החבוטה שלה. מדד EGX 30 הוסיף היום 3.2% ל-8,133.12 נקודות.

באסיה רשמו היום הבורסות עליות.

 

 

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי חשפה אתמול בראיון ל-BBC כי בכוונתה לפעול לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי לכל היותר עד סוף הרבעון הראשון של 2017. כלומר, מיי תפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון שיסלול את הדרך לפרישת בריטניה מהאיחוד.

אופטימיות של הסוחרים בנוגע לדויטשה בנק השפיעה על המסחר. ביום שישי זינקה מניית הבנק הגרמני ב-14% בוול סטריט על רקע שמועות כי הוא הגיע להסדר מול משרד המשפטים האמריקאי.

אנחנו הולכים לתקופה רגישה מאוד מבחינת השווקים, הבחירות בארה"ב הן מורכבות מבחינת השווקים הפיננסים. בין אם טראמפ ייבחר ובין אם קלינטון יהיו סקטורים שייפגעו וצריך להיערך לזה", כך מעריך יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות - אחד מבתי ההשקעות הצומחים ביותר בשוק המקומי.

להערכת לוי ניצחון של טראמפ יעשה טוב לחברות האמריקאיות אבל יכביד על השווקים הבינלאומיים בגלל הסכמי הסחר שטארמפ יקשיח בהם עמדות בעוד ניצחון של קלינטון יקרין באופן שלילי על סקטור התרופות אולם ישחרר לחץ מהשווקים הבינלאומיים.

"עד הבחירות נראה תנודתיות גדולה בשווקים ואסור לשכוח שבאוקטובר יש בחירות גם באיטליה שהיא עדיין אחת החוליות החלשות יותר במדינות האיחוד - מה שיקרה שם עלול להקרין על השווקים באירופה שיגררו תגובה אמריקאית מיד לאחר הבחירות. אם קלינטון תנצח זה יקרין שקט בנוגע להסכמי הסחר והתייצבות באירופה, אבל טראמפ ינצח זה עלול לטלטל את הספינה האירופית עוד יותר", הוא אומר.