וול סטריט ננעלה במגמה שלילית; טסלה זינקה כ-5%

חששות גם בנוגע לברקזיט בעקבות דברי רה"מ בבריטניה: הליש"ט בשפל של 3 חודשים מול הדולר ■ התאוששות במדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בספטמבר; נסיגה בהוצאות הבנייה באוגוסט

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט (ב'), היום הראשון למסחר ברבעון האחרון של השנה, ננעל בירידות שערים, על רקע חששות בנוגע לברקזיט והמתנה להתפתחויות בפרשת דויטשה בנק.

 

המשקיעים ממתינים, כך נראה, לחדשות נוספות בכל הנוגע לחקירת משרד המשפטים האמריקאי בדויטשה בנק. זאת לאחר שבוול סטריט ג'ורנל פורסם, כי לא הוצגה כל הצעה להסדר בפני הבכירים בשני הצדדים.

הליש"ט נחלשה היום מול הדולר, לאחר שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי תתחיל בקרוב בתהליך שיוציא את הממלכה מהאיחוד האירופאי.

המטבע הבריטי ירד בכ-0.8% ל-1.288 דולר, לאחר שכבר נפל היום לרמה של 1.2845 דולר לליש"ט - שפל של שלושה חודשים. מול האירו ירדה הליש"ט לרמות שפל שלא נראו מאז אוקטובר 2011. האירו התחזק מול המטבע הבריטי ב-0.84% לרמה של 86.58 פני לאירו. 

בגזרת המאקרו התפרסם ב-17:00 מדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה בארה"ב בספטמבר, שעמד על 51.5 נקודות, לעומת צפי לנתון של 50.4 נק'. מדובר בהתאוששות לאחר התכווצות ל-49.4 נקודות באוגוסט. באותה השעה פורסם נתון ההוצאות על תשתיות ובנייה באוגוסט שירד ב-0.7%, לעומת צפי לעלייה של 0.3%. זוהי ירידה של חודש שני ברציפות, לשפל של שמונה חודשים.

מניית טסלה מוטורס  עלתה היום לאחר שיצרנית מכוניות היוקרה החשמליות, מגבירה את קצב הייצור והמסירות שלה. החברה דיווחה אתמול כי מכרה 24,500 כלי רכב מתוצרתה ברבעון השלישי, יותר מכפול הכמות שמכרה ברבעון המקביל אשתקד. הדיווח מראה כי מכירותיה של טסלה לא נפגעו מהדיווחים האחרונים על תאונות קטלניות בהן היו מעורבות מכוניות החברה.

מניות אמזון  ונייקי רשמו עליות ביום שישי לאחר שזכו להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות Guggenheim Securities. גם קוואלקום זכתה להעלאת המלצה ל"קנייה" מ-Mizuho Securities. וול מארט זכתה להמלצה דומה מ-Key Banc.

מניית טבע  המשיכה במומנטום השלילי שלה גם ביום המסחר האחרון והשלימה ירידה של 10% בחודש ספטמבר.

ג'קדה רשמה עלייה חדה לאחר שנודע כי קרן ההשקעות IGP של חיים שני ומשה ליכטמן נכנסה להשקעה בה: הקרן רכשה 7% מהמניות תמורת 1.35 מיליון דולר - פרמיה של כ-36% על מחיר הנעילה של המניה ביום חמישי בוול סטריט.