נעילה חיובית בבורסות אירופה; הפוטסי עלה ב-1.3%

אתמול לא התקיים מסחר בגרמניה לרגל חופשה - כעת מניית דויטשה בנק מרכזת עניין ■ בריטניה תפעיל את סעיף 50 לאמנת ליסבון עד סוף רבעון ראשון 2017

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. מדד הפוטסי האנגלי זינק ב-1.3% לשיא כל הזמנים, זאת בעקבות התחזקות מניות החברות היצואניות במדד שנהנות מפיחות הפאונד.  

מניות דויטשה בנק  ממשיכות לרכז עניין רב, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בגרמניה לרגל חופשה. המניה נסחרה בתנודתיות עזה בשבוע שעבר על רקע דיווחים סותרים באשר לגובה הסכום אותו ייאלץ הבנק לשלם על מנת להסדיר תביעות של משרד המשפטים האמריקאי.

המשקיעים ממשיכים לנסות ולהעריך את השלכות הודעת ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, כי בריטניה תפעיל את סעיף 50 לאמנת ליסבון לקראת יציאתה מהאיחוד האירופי עד סוף הרבעון הראשון של 2017.

בתגובה, צוללת הליש"ט מול הדולר לשפל שלא נראה 31 שנה, מאז חודש יוני 1985.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית. בסין לא התקיים מסחר לרגל חופשה. 

 

הבנק המרכזי באוסטרליה הותיר היום, כצפוי, את הריבית בשיעור של 1.5%, בציינו כי הוא בוחן את השפעות הורדת הריבית האחרונות בחודשים מאי ואוגוסט.

מניות קבוצת Evergrande זינקו בבורסת הונג-קונג לאחר שהחברה חשפה תוכניות לפצל את נכסי הנדל"ן - ולהנפיק אותם בבורסת שנזן. החברה מסרה כי היא מעריכה כי כך תקבל שוויים גבוהים יותר.

סין דיווחה ביום ו' האחרון כי היא מסירה את מס הצריכה ממוצרי קוסמטיקה עממיים, ולהוריד את המס ממוצרי קוסמטיקה אחרים ל-15% מ-30%. בתגובה, מניות חברות קוסמטיקה מרכזיות, כגון Amorepacific ו-Cosmax, ריכזו עניין חיובי רב.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]