מחר: צפויים איחורים בטיסות בנתב"ג

ביממה הקרובה צפויים לעבור בשדה כ-77 אלף ישראלים - אלה שיוצאים לחופש ואלה שחוזרים - אך ברשות שדות התעופה מזהירים מעיכובים ■ הסיבה: פעילות חיל האוויר מגבילה את מספר הנתיבים האזרחיים

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

הישראלים חוזרים לארץ ולשגרה? בנתב"ג צפויה תנועה חריגה: מחר (רביעי) אמורים לעבור כ-77 אלף נוסעים ב-450 טיסות בינלאומיות בנתב"ג - כלומר קרוב ל-1% מכל הישראלים יעברו מחר בשדה. רשות שדות התעופה הודיעה היום כי ייתכנו איחורים בשל העומס הכבד, וגם בשל מגבלות על מספר הנתיבים האזרחיים - דווקא באחד הימים העמוסים בשנה.

"מחר ומחרתיים צפוי עומס מוגבר של טיסות מאומן וטיסות חוזרות לישראל", נמסר מרשות שדות התעופה. במקביל צפוי עומס בפעילות חיל האוויר, המגביל את הנתיבים האזרחיים, ולכן "צפויה פגיעה בלוח הטיסות היוצאות והנכנסות לישראל".

מהן ההשלכות של פעולת חיל האוויר? ברשות שדות התעופה הבהירו כי "המשמעות הינה איחורים בנחיתת מטוסים כולל בטיסות החוזרת מאומן". לפי ההערכות, ישנם כ-40 אלף מאמינים שנמצאים באומן שבאוקראינה.

כמו כן יש צפי לאיחורים בהמראת טיסות יוצאות מישראל, דווקא באחד מהימים העמוסים של חגי תשרי: עשרות אלפים צפויים לחזור מחופשת ראש השנה ועשרות אלפים ימריאו לחופשה בחו"ל.

ברשות שדות התעופה עדכנו את חברות התעופה השונות: "אנו קוראים לציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה על מועד טיסתם ומבקשים מהנוסעים הרבה סבלנות וסובלנות".