הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; מנקיינד זינקה בלמעלה מ-7%

מתמתנות הירידות בבורסות אירופה; המסחר בוול סטריט נפתח בעליות ■ מחרתיים: דוח התעסוקה בארה"ב ■ אבנר ודלק קידוחים אישרו את המיזוג ביניהן ■ מניית טבע צנחה בלמעלה מ-5%

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת לאחר חופשת ראש השנה, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט. מניית טבע  בלטה לשלילה וגררה את מדד המעו"ף לירידות. בשוק ממתינים לפרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי הקרוב, על רקע הספקולציות למועד העלאת ריבית. נציין כי מוקדם יותר נרשמו ירידות חדות בבורסה, אולם הן התמתנו לאחר הפתיחה החיובית בוול סטריט.

 

הפדרל ריזרב חוזר לפוקוס המשקיעים, לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש ספטמבר מחרתיים. שוק העבודה האמריקאי הוא אחד המפתחות העיקריים לקראת העלאת ריבית אפשרית בארה"ב עוד השנה. נשיא שלוחת הפד של ריצ'מונד אמר אתמול כי ישנה הצדקה ממשית להעלאת הריבית כדי לשמור על האינפלציה.

שלשום הייתה זו נשיאת שלוחת הפד של קליבלנד, אשר התעקשה כי הפד עשוי להעלות ריבית כבר בפגישתו הקרובה בחודש נובמבר, כמה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב.

וכדי להוסיף לבלבול שקיים ממילא בשווקים הפיננסיים, קרן המטבע הבינלאומית הורידה אתמול בחדות את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בשנה הנוכחית לעומת לעומת 2.2% בתחזית הקודמת, זאת עקב ירידה משמעותית בהיקף ההשקעות ובמלאים העסקיים. התחזית לשנת 2017 ירדה ב-0.3% ל-2.2%. 

עוד צוין, כי בכירי הפד מעריכים שהעלאת הריבית בפעם שנייה במהלך השנה תהיה "מסוכנת".

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת, וכותבים למשקיעים בסקירת סוף השבוע כי "צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. בתרחיש זה, לא צפויות עליות שערים חדות במדדי המניות העיקריים בעולם. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".

גם כלכלני בנק אגוד ממשיכים להעריך כי רמת הריביות המונטריות בעולם צפויה להיוותר נמוכה בטווח הבינוני-ארוך, מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי גם בהנחה של העלאת ריבית בארה"ב עד סוף שנה זו. באגוד ממליצים לשמור על החשיפה המנייתית תוך חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל. 

על פי הערכות באתר סיקינג אלפא, אלוט תקשורת  יכולה להיות מועמדת אפשרית לרכישה על ידי חברת בלקברי. 

מנקיינד  ריכזה עניין לאורך היום כאשר נרשמה עלייה חדה עם סיום המסחר. גם טבע  הייתה בפוקוס לאחר שצנחה בחדות.

בנק לאומי  דיווח הבוקר כי כי הושלמה העסקה למכירת הפעילות החברה הנכדה Jersey Leumi Bank ל-EFG Private Bank.

אבנר  ודלק קידוחים  זימנו אסיפה כללית על מנת להצביע על מיזוג ביניהן, כשלפני ראש השנה אישרו הדירקטוריונים וועדות הביקורת את מתווה המיזוג בין שותפויות הגז מקבוצת דלק .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]