אירופה ננעלה בירידות; הליש"ט בשפל של 31 שנה

הנפט זינק בחדות ■ המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית ■ בסין לא מתקיים מסחר כל השבוע לרגל ראש השנה הסיני ■ מחרתיים: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') במגמה שלילית. אמש נאם, נאום ניצי בכיר הפד והערכות שהבנק האירופי עומד לצמצם את היקף הרכישות שלו. בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים קלות, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. בסין, נזכיר, לא התקיים מסחר כל השבוע לרגל חופשת ראש השנה הסיני.

 

 

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית, בשל העליות במחירי הנפט שמתודלקות בנתוני מאגריהנפט הגולמי שירדו ב-3 מיליון חביות ליום, בשבוע שעבר.

על פי הדיווחים אמש ב"בלומברג", הבנק המרכזי האירופי (ECB) יקטין בהדרגה את היקף רכישות האג"ח שלו לפני מועד הסיום המתוכנן - מרץ 2017. לפי הדיווח המתבסס על הגורמים הרשמיים ב-ECB, היקף הרכישות יוקטן מדי חודש ב-10 מיליארד אירו.

הפדרל ריזרב חוזר לפוקוס המשקיעים, גם באסיה, לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש ספטמבר מחרתיים. שוק העבודה האמריקאי הוא אחד המפתחות העיקריים לקראת העלאת ריבית אפשרית בארה"ב עוד השנה. נשיא שלוחת הפד של ריצ'מונד אמר אתמול כי ישנה הצדקה ממשית להעלאת הריבית כדי לשמור על האינפלציה.

וכדי להוסיף לבלבול שקיים ממילא בשווקים הפיננסיים, קרן המטבע הבינלאומית הורידה אתמול בחדות את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בשנה הנוכחית לעומת לעומת 2.2% בתחזית הקודמת, זאת עקב ירידה משמעותית בהיקף ההשקעות ובמלאים העסקיים. התחזית לשנת 2017 ירדה ב-0.3% ל-2.2%.

מדד המחירים לצרכן בדרום קוריאה רשם עלייה של 1.2% בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד, הרמה הגבוהה ביותר מזה 7 חודשים, זאת הודות לצריכה משתפרת.

הזהב  נשאר במוקד לאחר שנפל אמש ביותר מ-3% לרמתו הנמוכה ביותר מאז שלהי חודש יוני.

מניית דויטשה בנק  זינקה לאחר פרסומים אודות הסדר שייחתם עם מחלקת המשפטים של ארצות הברית בשווי 4-5 מיליארד דולר, בניגוד להערכות מוקדמות שציפו לקנס של 14 מיליארד דולר.

טסקו  ריכזה עניין לאחר שדיווחה על עלייה של למעלה מ-60% ברווחיה בחציון הראשון של השנה, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]