המסחר בניו יורק ננעל בעליות; הנפט עלה, טוויטר זינקה ב-5%

מבול נתוני מאקרו בארה"ב בתחומי התעסוקה, למאזן הסחר ולמלאי הנפט ■ גוגל השיקה קו מוצרים חדש, ביניהם מתחרה לאייפון ■ הליש"ט התרסקה על רקע חששות הברקזיט

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, למרות הירידות בשוקי אירופה.

 

בגזרת המאקרו, פורסמו היום מספר נתונים משמעותיים בארה"ב. נתון התעסוקה החודשי, המודד את מספר המשרות שנוספו לשוק בסקטורים הלא-חקלאיים (התעשיה, המסחר והשירותים), הראה תוספת של 154 אלף משרות, נמוך מהתחזית של 166 אלף משרות. כמו כן, התפרסם מדד מנהלי הרכש הלא-יצרני, שעומד על 57.1 (כאשר כל נתון מעל 50 מעיד על צמיחה כלכלית). בנוסף, התפרסם מאזן הסחר של ארה"ב לחודש אוגוסט, שעמד על גרעון של 40.7 מיליארד דולר, מעט נמוך מהצפי לגרעון של 41.1 מיליארד דולר.

"אני עדיין סבור כי הפדרל ריזרב יימנע מהעלאת הריבית בפגישתם הבאה בחודש נובמבר", אמר דייוויד קלי, אסטרטג בכיר בחברת JP Morgan Funds. "לא סביר שחברי הפד יעלו את הריבית כה סמוך למועד הבחירות. זה עלול להיחשב לאקט פוליטי מדי, ובשל סיבה זו בעבר הלא רחוק חשבתי כי עדיף שיעלו את הריבית בפגישתם שהתקיימה בספטמבר".

מאגרי הנפט הגולמי בשבוע החולף בארה"ב ירדו ב-3 מיליון חביות, כאשר הצפי היה לתוספת של 1.1 מיליון חביות.

הנתון האחרון השפיע על מחירי הנפט, שהמשיכו גם הערב בראלי. מחיר חבית נפט סגר ברמה של 49.83 דולר, המחיר הגבוה ביותר מאז חודש יוני, זאת לאחר שלפני כשבועיים בלבד נסחר ברמה של כ-43 דולר. מחירי הזהב השחור מקבלים רוח גבית מהסכמת אופ"ק השבוע להציב מכסות לתפוקת הנפט של חברות הארגון. 

הליש"ט מצוייה בשפל של עשרות שנים, לאור החששות הגוברים מפני השפעות הברקזיט על כלכלת בריטניה. השבוע צוטטה תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה, שתחל בהליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי כבר בתחילת 2017.

מונסנטו  פרסמה היום טרם פתיחת המסחר את דוחותיה הרבעוניים, שהיו טובים מהתחזיות המוקדמות. ברקע עומדים המאמצים לקבל אישור רגולטורי לרכישתה ע"י חברת באייר בכ-66 מיליארד דולר, במה שאמורה להיות עסקת המזומנים הגדולה בהיסטוריה.

גוגל  הכריזה אמש על השקת מכשיר סלולרי מתוצרתה, ה-Pixel. המכשיר יהיה זמין לרכישה בשני גדלים - 5 אינץ' ו-5.5 אינץ', ויימכר במחירים דומים לאלו של מכשיר האייפון של אפל. בנוסף השיקה גוגל מודם Wi-Fi חדש, שייקרא Google Wifi. אחד מהמוצרים המסקרנים שהציגה החברה הוא ערכת מציאות וירטואלית (VR) בשם Daydream View.

 

מקדונלדס  קרובה לעסקה למכירת זכיונות ל-20 שנה בסינגפור ומלזיה, לחברת Reza Group הסעודית. לפי רויטרס, לעסקה שווי פוטנציאלי של 400 מיליון דולר עבור ענקית המסעדנות.

מניית טוויטר עלתה בחדות על רקע דיווחים גוברים על הצעה לרכישת החברה שתונח בקרוב על שולחן הדירקטוריון. רוס לוינסון, לשעבר המנכ"ל הזמני של יאהו, אמר כי לדעתו על טוויטר לחסות תחת צילה של ענקית טכנולוגיה: "זה אומר שככל הנראה אפל או גוגל ירכשו את החברה בסופו של דבר".

טבע  המשיכה לרכז עניין. החברה הודיעה כי החלה במימוש נכסי אקטיביס בבריטניה ובאירלנד, המימוש צפוי להניב לחברה הכנסות של כ-600 מיליון ליש"ט.