ח"כ אלי כהן: לקדם קריטריונים לרכישת חברות הביטוח

ח"כ אלי כהן פונה לסלינגר: "לקדם פרסום קריטריונים ברורים לרכישת חברות ביטוח במטרה להפסיק את הפארסה של ניסיונות המכירה הנדחות באופן שיטתי"

ח"כ אלי כהן / צילום: דודי וקנין
ח"כ אלי כהן / צילום: דודי וקנין

בעוד השליטה בחברות הביטוח הפניקס וכלל ביטוח ממשיכה להיות מוצעת למכירה לגורמים זרים, קורא ח"כ אלי כהן (כולנו) לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, "לקדם פרסום קריטריונים ברורים לרכישת חברות ביטוח, במטרה להפסיק את הפארסה של ניסיונות המכירה הנדחות באופן שיטתי, וכן לשקול הארכה לתקופת מועדי המכירה, במסגרת חוק הריכוזיות, על מנת להבטיח שיינתן זמן סביר למציאת רוכשים באמות המידה הנדרשות".

הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק, ושמחזיקה בין היתר בבעלות על בית ההשקעות אקסלנס, וכלל ביטוח, שמניות השליטה בה שייכות לקונצרן אי.די.בי, אמורות להימכר בשל כוונות אסטרטגיות של הבעלים (דלק) והכרח שנכפה בשל המצב הפיננסי (אי.די.בי). ואולם, על הבעלים בשתי הקבוצות למכור אותן גם משום הוראות חוק הריכוזיות.

עתה אומר יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת לממונה כי "ככל שתמצאי לנכון לאשר מכירה למי מבין המשקיעים, אבקשך להציג טרם מתן האישור במסגרת ועדת הכספים או ועדת הרפורמות, את הנימוקים המצדיקים את אישור המכירה".

נזכיר כי בימים אלה מתקיימים גם מגעים מתקדמים להעברת הבעלות בבית ההשקעות מיטב דש לקרן השקעות זרה גלובלית עם הקשר סיני, כשברקע הולכת וקרבה המכירה הצפויה של בית ההשקעות פסגות.